Phil Spencer a Famitsunak arról beszélt, miért kulcsszereplő az ASUS ROG Ally az Xbox jövőképében, és hogyan illeszkedik egy szabadabb, egységesebb ökoszisztémába, ahol a játék nem a készülékhez kötődik.
Az elmúlt két évben rengeteget találgatták, merre tart az Xbox, és mi lesz Microsoft következő konzolja. A vállalat a „this is an Xbox” elvet hirdeti, vagyis hogy minden kompatibilis eszköz Xbox-élményt adhat. Phil Spencer, a Microsoft Gaming vezérigazgatója a Famitsu interjújában a márka evolúciójáról, az Xbox Series X|S utódjáról és arról beszélt, mennyire nyitottan állnak a jövőhöz.
Spencer megerősítette, hogy a csapat már dolgozik a „következő Xbox konzolon”, dátum vagy bejelentési ablak nélkül. Bár az ASUS friss ROG Xbox Ally-ja nagy lépés a hordozható, összekapcsolt játék felé, a Series X|S valódi örökösét közvetlenül a Microsoft fejleszti.
ROG Ally: iránymutató az Xbox-ökoszisztéma számára
Az új fázis célja a konzol–PC–felhő szinergia kihasználása, hogy a játék menet közben is zökkenőmentesen folytatható legyen bármely eszközön. Spencer szerint a ROG Ally megmutatja, merre fejlődik az Xbox-platform: minden készülék egyetlen rendszerbe kapcsolódik.
A vezető kifejezetten lelkes a hordozhatóság miatt: „Ott játszol, ahol akarsz, onnan folytatod, ahol abbahagytad, és közben végig ugyanannak az ökoszisztémának érzed.” Szerinte ez az Xbox jövője: nem a nappalihoz kötött vas, hanem mindenhol jelen lévő élmény.
Ezzel párhuzamosan Spencer ismételte, hogy a hardver iránti elkötelezettség egyre nyitottabb multiplatform stratégiával párosul. „Ha PlayStation 5-ön vagy Nintendo Switch 2-n akarod játszani a játékainkat, csak tessék” — fogalmazott, ami egy olyan jövőt vázol, ahol már nem az a lényeg, hol játszol, hanem hogy az Xbox-ökoszisztémában maradj.
Forrás: 3djuegos



