A Microsoft nézőpontja megváltozott: a vállalat szerint az Xbox számára a PlayStation már nem a fő rivális. A fókusz az egész szórakoztatóiparra terjed ki — beleértve a TikTokot és a filmeket is. Matt Booty, az Xbox Game Studios vezetője úgy látja, az Xboxnak ma már a játékosok figyelméért folyó, platformokon átívelő küzdelemben kell helytállnia.
A „konzolháború” hivatalosan is lecsengőben van — legalábbis erre utal egy Xbox-vezető friss jelzése. Valójában már évek óta nem a Sonyval vívott piaci részesedési csatározás határozza meg a Microsoftot a konzolszegmensben. Az Xbox átalakulási szakaszban van, amelyet a múlt napi bejelentés tett kerekké: a Halo CE remake érkezik PlayStation 5-re és más platformokra is. Ezt követően Matt Booty, az Xbox Game Studios első embere pontosította, hol is húzódik a valódi versenypálya.
Az Xbox valódi versenytársai
Az Xbox Game Studios vezetője megerősítette, hogy a Microsoft nem a PlayStationt látja egyedüli ellenfélnek; a tényleges riválisok a szórakoztatóipar többi szereplői. Booty mindezt a The New York Timesnak adott friss interjúban vetette fel: „A legnagyobb versenytársunk nem egy másik konzol. Egyre inkább minden mással versenyzünk, a TikToktól a filmekig.” Az Xbox célja, hogy „ott találkozzon az emberekkel, ahol vannak” — vagyis ne kötődjön kizárólag saját hardverhez.
Ez a szemlélet illeszkedik az Xbox régóta követett menetrendjéhez, amelynek középpontjában a Game Pass, mint szolgáltatás áll, egyre mélyebb PC-integrációval és a felhőalapú játékok minél több eszközre való eljuttatásával. Phil Spencer nemrég úgy fogalmazott, szerinte rendben van, ha Xbox-játékokat vásárolsz PS5-ön vagy a Switch 2-n, így a jövőben várhatóan az összes belsős Xbox-cím egyszerre jelenik meg a többi platformon is — különösen annak fényében, hogy a Forza Horizon 5 PS5-ön felülmúlta az év játéka 2024-es győztesét, az Astro Botot.
Pénzügyi oldalról nézve az új Xbox-stratégia működőképesnek látszik, noha a Microsoft elvárásai magasak. Április és július között a PS Store tíz legkelendőbb játékából hat Microsoft-tulajdonban volt, ami tovább erősíti azt a képet, hogy a vállalat ma már partnerként tekint a Sonyra céljai elérésében. A TikTok és a film említése ugyan sokakat meglepett, de ha a Microsoft számítása bejön, akkor a szórakoztatás egésze és a játékosok gondolkodása is változik.
Forrás: 3DJuegos



