Randy Pitchford szerint még egyetlen remekmű játék sem született! [VIDEO]

A Gearbox vezetője szokatlan kijelentéssel állt elő: szerinte a fejlesztők még csak most kezdik kibogarászni, mi kell ahhoz, hogy valódi klasszikus szülessen.

 

A Gearbox alapítója, Randy Pitchford nemrég a Shacknewsnak adott interjút több kollégájával együtt, hogy a szeptember 13-án megjelent Borderlands 4 fejlesztéséről beszéljenek. A 73 perces videó vége felé Pitchford részletesen elmondta, mi kell egy, a Borderlands 4-hez hasonló léptékű játék elkészítéséhez. Úgy véli, az iparág egésze még csak most kezd „ráérezni”, és a videojátékoknak még nem volt meg az ún. „Citizen Kane-pillanata”.

„Egy olyan játék elkészítéséhez, mint a Borderlands 4, nagy beruházás szükséges. Ez egy hatalmas, óriási játék. Több száz ember évekig dolgozik rajta, és ez nagyon drága. A nagy játékok költségvetése ma már meghaladja a blockbuster filmekét. Nem könnyű meghozni azt a döntést, hogy ilyen erőforrásokat fordítsunk egy dologra, függetlenül attól, hogy te vagy-e az, akinek van pénze, vagy csak egy tag vagy a csapatban, és úgy döntesz, hogy életed egy részét ennek a vállalkozásnak szenteled.

Ez csak akkor lehetséges, ha a körben mindenki úgy gondolja, hogy az elképzelt dolognak nagyobb értéke van a világban, mint amennyiért létre lehet hozni, ami azt jelenti, hogy szükség van az elképzelésre, a létrehozásához szükséges erőfeszítésekbe vetett hitre, és arra, hogy megértsük, mi lehet az értéke, ha megvalósul. És mindenkinek meg kell értenie ezt, különben nem működik. Imádom, hogy részese lehetek ennek, és imádom, hogy még csak most kezdjük. Amikor azt mondom, hogy mi, akkor az egész iparágra gondolok. Még nem is volt Citizen Kane-ünk, nemhogy Jurassic Park vagy Star Wars. Csak most kezdjük megérteni. De ez szórakoztató,” mondta Pitchford.

Pitchford Orson Welles 1941-es filmjére, az Aranypolgárra utalt, amelyet gyakran az első igazi mozi-remekműként emlegetnek. Bár abban igaza lehet, hogy a játékok sok tekintetben még fejlődnek más médiumokhoz képest, az első kereskedelmi videojáték (Computer Space) óta 54 év telt el, és sok játékos szerint a médium már számos „Aranypolgárt” kitermelt.

Két biztos 10/10-es példaként sokan a Tetris-t és a Half-Life-ot említik.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)