Meglepetésszerűen bejelentették a Darkwood folytatását: a Pathologic 3-on is dolgozó Ice-Pick Lodge fejleszti, a kiadó pedig a Hooded Horse. A történet néhány évvel az első rész után játszódik, önálló cselekménnyel és új szereplőkkel, miközben a haldokló Aral-tó környéke egy mindent elnyelő, kísérteties „erdő-anomáliává” válik. A játékban új szárazföldi és vízi területeket fedezhetünk fel, félelmetes lényekkel, erőforrás-gyűjtéssel, csapdákkal és éjszakai túléléssel – küldetésjelzők és kapaszkodók nélkül. A Darkwood II egyelőre csak PC-re lett bejelentve (Steam, Microsoft Store), megjelenési dátum nélkül, és a bejelentés szerint Xbox Game Passon is elérhető lesz.
A Szovjetunió széthullása után a kiszáradó Aral-tó helyén egy anomália terjed: egy baljós erdő, amely falvakat, rozsdás hajótemetőket, ipartelepeket és olajfúrótornyokat kebelez be. A régiót kóbor bandák, motorosok és volt katonák tartják rettegésben, egy távoli szigeten pedig néma biolabor figyel. A nomádok éjjel-nappal úton vannak, és még a falak sem jelentenek menedéket.
Ahogy a „korrupció” lassan mindent átsző, felmerül a kérdés: érdemes-e embernek maradni, vagy jobb megadni magunkat? A választ csak az erdő „szíve” ismeri. A Darkwood II kietlen sivatagokon, sűrű mocsarakon és mély vizeken vezet végig; a helyiek az előrenyomuló erdő ellen küzdenek, miközben nekünk észre, leleményre és bátorságra lesz szükségünk a túléléshez.
Erőforrásokat kell felkutatni, rögtönzött fegyvereket barkácsolni, az éjszakára pedig barikádokkal és csapdákkal védett rejtekhelyet építeni. Eldönthetjük, hogy a pincében lapulunk, miközben felettünk nyikorognak az ajtók, vagy szembenézünk az éjszaka borzalmaival. Különös főzetekkel új képességeket is szerezhetünk – sajátos áron. Út közben bizarr múltú figurákkal találkozunk; döntéseink a sorsukat és a világot is formálják.
Forrás: Gematsu, GamesPress



