Azért nem írjuk a címbe azt, hogy Half-Life 3, mert egyszerűen kétkedünk abban, hogy Gabe Newell és cége valaha is csinál valamit a hármas számmal…
A Valve HLX projektjén, amelyről olyan pletykák keringenek, hogy ez a várva várt Half-Life 3, további optimalizálási munkálatok folynak, ami arra utal, hogy a projekt finomítási fázisa teljes gőzzel zajlik. Erről beszél a lent beágyazott videóban Tyler McVicker, aki évekig pontos információkat szolgáltatott a Valve projektjeiről még a hivatalos bejelentések előtt. McVicker áttekintette a Source 2 engine-hez a Counter-Strike 2 október 15-i frissítésével hozzáadott újdonságokat. A korábbi frissítésekkel ellentétben, amelyek olyan új rendszereket és funkciókat vezettek be, amelyek más, a Valve technológiáján működő játékokban nem használatosak, a legújabb frissítés inkább az optimalizálásra és a finomításra koncentrál, bevezetve egy automatizált folyamatot a rendszer erőforrásainak tisztítására, a hangszimulációs és folyadékszimulációs rendszerek módosításait és egyebeket.
A Counter-Strike 2 új frissítésében kisebb számban vannak új funkciók a HLX-hez mint korábban, de vannak érdekességek. Például egy kibővített károsodási csoportrendszer, amely figyelembe veszi a humanoid modelleken kívüli ellenséges modelleket, valamint egy aszinkron részecske-szimulációs rendszer, amely kiszámítja a szimulált szélsebességgel kölcsönhatásba lépő részecskéket, lehetővé téve a szélsebességnek, hogy eseti alapon is szabályozza a részecskék reakcióját.
A legjelentősebb újdonság, és egyben az, ami a legtöbb vitát váltja ki a közösségben, egy új ikon bevezetése, amely egy új, „tudomány” (science) néven jelölt eszközcsoportot jelöl. McVicker úgy spekulál, hogy ez nem sokat jelent a HLX szempontjából, mivel az eddigi frissítések alapján a játék egyértelműen egy finomítási fázisban van, amelyben nem adnak hozzá új eszközöket. Bár ez általában a fejlesztés utolsó fázisa, a Valve-nak évekbe telhet, mire befejezi, így semmi nem utal arra, hogy a játék megjelenése közel lenne.
Lehet azonban, hogy valami készül, és a játék megjelenése nem lehet túl messze a jövőben. A pletykák szerint a HLX trailerén dolgoznak, és ha a Valve a Half-Life: Alyx marketingjét és megjelenését tekintve bármilyen jelzéssel szolgál, akkor a játék a bejelentés után röviddel megjelenhet. Bár McVicker úgy spekulál, hogy novemberben valami történhet a Half-Life 3 HLX-szel kapcsolatban, minden lehetséges bejelentési dátumot óvatosan kell kezelnünk, tekintve, hogy a korábbi bejelentési időpontok végül nem bizonyultak helyesnek…
Ezért tippelünk decemberre, hiszen akkor lesz a The Game Awards.
Forrás: Wccftech



