Az ázsiai szigetországban úgy tűnik, hogy a nagy N nem tudja levédetni ezt a játékmechanizmust, ami nagy meglepetés…
A Nintendo szabadalmi kérelmét elutasították, amely lehetővé tette volna számára, hogy tulajdonjogot szerezzen a Pokémon játékokban találhatóhoz hasonló, a karakterek vagy lények elfogásának mechanizmusára. A szabadalomra (amelyet 2024 márciusában, néhány hónappal a Palworld fejlesztője, a Pocketpair ellen indított nagy horderejű per előtt nyújtottak be) a japán szabadalmi hivatal (JPO) „hivatalos határozatot” hozott, amely szerint a Nintendo szabadalom megszerzésére irányuló kísérletét elutasították, miután egy nem nyilvános, harmadik fél által benyújtott korábbi technika alapján megállapították, hogy a bejelentett technika nem rendelkezik találékonysággal.
Bár még nem végleges, ez arra utal, hogy a JPO elutasíthatja a Nintendo szabadalmi bejelentését, mivel a japán vállalat szabadalmi bejelentése előtt már létezett a lények befogásának képessége (pár példa és azok fejlesztői: Ark – Studio Wildcard, Monster Hunter 4 – Capcom, Craftopia – Pocketpair, továbbá egy japán böngészős játék, a Kantai Collection…). A Nintendónak valószínűleg most módosítania kell a bejelentését. Ez közvetlenül nem érinti a Palworld ellen indított pert, de szélesebb körű következményekkel járhat az anyavállalat szabadalmi bejelentésére és az arra épülő egyéb bejelentésekre nézve.
A Nintendo tavaly szeptemberben pert indított a Palworld fejlesztője, a Pocketpair ellen több szabadalmi jog megsértése miatt. Akkor a Nintendo a jogsértés megszüntetésére irányuló ideiglenes intézkedést és kártérítést kért azzal az indokkal, hogy a vádlott által fejlesztett és kiadott Palworld játék több szabadalmi jogot is megsért. Nemrégiben azzal érvelt, hogy a modok nem minősülhetnek korábbi technológiának.
Nemrég a nagy N új szabadalmat szerzett az Egyesült Államokban, amely egy általános játékmechanizmust véd, amelynek során egy játékbeli karakter egy másik alkaraktert hívhat segítségül a csatában… ez pedig azt jelenti, hogy az imént említett példák alapján a japán cég fenyegetheti a többieket a szabadalmat lengetve. Azt pedig mi nem szeretnénk látni… és ilyenkor nem jó a konszolidáció, amikor csak néhány nagyobb cég van.
Forrás: GamesIndustry.biz, Games Fray



