Tim Cain: a digitális terjesztés miatt nem drágultak sokáig a játékok! [VIDEO]

A Fallout társalkotója szerint ezért volt az, hogy a játékok árazása nem követte az inflációt és annak ingadozó mértékét…

 

Az Interplay, a Troika és az Obsidian fejlesztője, valamint az eredeti Fallout társalkotója a YouTube-on beszélt a fizikai és a digitális média közötti különbségről. Tim Cain a videó elején meglehetősen digitális terjesztéspárti hangot üt meg. Az, hogy a játékokat a Steamre lehet feltölteni ahelyett, hogy lemezeket kellene gyártani, azt jelenti, hogy a fejlesztőknek több idejük marad a játékok kidolgozására (mert kevesebb az idő a fejlesztés befejezése és a kiadás között), a játékokat könnyebb frissíteni, és a régi játékok (mint például a sok klasszikus, amelyeken Cain dolgozott) remélhetőleg örökre könnyen hozzáférhetők maradnak. De az igazán érdekes rész az, amikor Cain arról beszél, hogy a digitális terjesztés hogyan befolyásolta a játékok árát.

„A digitális olcsóbb, mindenki számára. Átlagosan kevesebb a költsége. Elméletileg az áraknak csökkennie kellett volna, de nem így történt. Tudjátok, hogy a digitális formátum költségmegtakarítást jelent? Ezt a megtakarítást a fogyasztókra kellett volna áthárítani… De nem így történt. Az érv, amit hallok, az, hogy a fejlesztési költségek emelkedtek, így kiegyenlítődtek. Nem hiszem, hogy kiegyenlítődtek. Valószínűleg a digitális formátum az oka annak, hogy a játékok nem követték az inflációt. Már mondtam ezt korábban: a 90-es években 59 dollárért vettem játékokat. Manapság ez egy nagyon drága játék lenne. És ezek olyan standard játékok voltak például SNES-re. Áruköltség. Fejlesztőként sokat hallani ezt, a kiadód azt mondja, hogy az áruköltségük nagyon magas. Ezek a digitális játékokkal jelentősen csökkentek, de ezeket a megtakarításokat nem adták tovább,” mondta Cain.

A fizikai adathordozók megszüntetésével megtakarított pénzt a cégek zsebelték be. A fizikai terjesztésre fordított pénzből visszanyert összegekből származó extra nyereség azt jelentette, hogy a vállalatok stabilan tudták tartani a játékok árait anélkül, hogy az túlzottan megcsapolta volna a haszonkulcsukat. Ha Cain elemzése helyes, akkor úgy tűnik, már túl vagyunk azon a ponton, ahol a digitális technológia által megtakarított összegek esélye volt arra, hogy a fogyasztókhoz eljussanak.

A játékipar egyre nagyobb költségvetéseivel egyre inkább egy sor nagy tétű projektből áll, amelyekről a kiadók remélik, hogy hatalmas bevételt hoznak, és egyre több játékot látunk 70, 80 dollárért, de már az is felmerült, hogy a Grand Theft Auto VI-ért 100-at (azaz 40 ezer forintot) kérhetnek el…

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.