A november 14-i premier előtt a francia piacra szabott előzetesben egy váratlan arc tűnik fel: Philippe Etchebest. A televíziós sztárséfet a játék francia kampányának „keménykezű” figurájaként mutatják be, ami azonnal megosztotta a közösséget és élénk vitát indított a hazai játékosok között.
A videóban öltönyös, komor tekintetű karakterként látható a sztárséf, aki telefonon kapja a „beugrásra” szóló hívást, majd határozottan útnak indul. A rövid, filmszerű jelenet francia célközönségnek készült, és a kiadó országos kulturális ikonra építve igyekszik szélesebb rétegeket megszólítani a Black Ops 7 rajtja előtt.
A fogadtatás azonban vegyes: egyesek szerint ügyes, „nagypályás” húzás volt egy közismert médiaszemélyiséggel erősíteni a marketinget, mások viszont idegennek érzik a szerepeltetését egy katonai lövöldében. Több francia játékmédium is arról számolt be, hogy a rajongói reakciók kettészakadtak: dicséret és hitetlenkedés egyaránt érkezett, sőt volt, aki „teljesen felesleges celebkameónak” minősítette a felbukkanását.
A korábbi részek reklámhagyományát idézi, hogy a kampány egy „helyettesítő” archetípus köré szerveződik: a rövid klip a korábbi évek stílusát visszhangozza, csak most francia sztár tölti be a kemény, csereterős figura szerepét. A cél, hogy a rajongók fejében összeálljon: a francia piacnak szánt üzenet egyszerre játékos és határozott, és a helyi popkultúra felől hidalja át a játékvilág és a tévés mainstream közti távolságot.
A kritikusabb vélemények szerint a választás nem illeszkedik ahhoz a közelmúltbeli irányhoz, amely a realisztikusabb hangvétel felé tolta a sorozat kommunikációját, ezért „tonális törésnek” hat. Mások épp az ellenkezőjét emelik ki: a rövid klip „szándékoltan túlzó” filmes kacsintás, amely a francia közönség számára azonnal felismerhető arccal ad könnyed felütést a hátralévő hetek promóciójához.
A francia rádiós és gaming műsorok visszajelzéseiben egyaránt megjelent a „kemény, vagány” kisugárzás dicsérete, miközben a közösségi médiában sokan azt kérdezték, kap-e a sztár a játékban bármilyen in-game megjelenést (például választható kinézetet), vagy a szereplése kizárólag a marketingre korlátozódik. A kiadó erről nem közölt részleteket; a rövid előzetes elsődlegesen figyelemfelkeltő kedvcsinálónak tűnik a párizsi játékos közeg számára.
Összességében a kampány célba ért: sok milliós nézettséget, hangos vitát és folyamatos sajtómegjelenést hozott. Hogy a megosztó fogadtatás hosszabb távon erősíti-e a márkát a francia piacon, az a megjelenést kísérő további kreatívok és a közösségi aktivitás fényében derül majd ki.
Forrás: RTL.fr, Xboxygen, La Crème du Gaming, Fun Radio



