Négy év után közeleg a korai hozzáféréses időszak vége, és erre készül már a játékot fejlesztő Mechanistry. Bár a megjelenés pontos dátuma még nem ismert, a fejlesztő elárulta, mire számíthatunk, és néhány új funkciót már most kipróbálhatunk.
Az 1.0 frissítés minden eddigitől eltérő lesz: nem egyetlen területre fókuszál, hanem a játékot minden fronton bővíti, több apró újdonsággal, amelyekre a fejlesztők és a játékosok is régóta vágytak.
A bővítés új térképobjektumok sorával indul, amelyeket a hódok metropoliszának növelése közben fedezhetünk fel. Természeti jelenségek is felbukkannak, például víztartó rétegek és geotermikus mezők, amelyeket felfedezhető technológiákkal – mint a geotermikus motorok és a víztartóréteg-fúrók – aknázhatunk ki. Más objektumok veszélyesebbek: a bozótok felszámolásakor a hódok megsérülhetnek, az instabil „magok” pedig felrobbanhatnak, ha túl közel merészkedünk.
Két új pálya is érkezik, mindegyik eltérő kihívásokkal. A Pressure térképen minden vízforrás a felszín alatt található, és a Mechanistry szerint egy kivezetés elzárása máshol is beláthatatlan következményekkel járhat. Az Oasis egy apró, pusztasággal körülvett zöld folttal indít, ahol a táj újjáélesztéséhez okosan kell gazdálkodni a víztartó rétegekkel.
Az újdonságok között ott vannak a megépíthető csigalépcsők, a testreszabható városi zászlók, valamint egy grafikai frissítés, amely modernizálja a skyboxokat és valósághűbb fényvisszaverődést ad a folyadékoknak. Végül, ha a hódjaink feldobják a pacskert, azt egy új animációcsomag szemlélteti – igen, bekerültek a hódhalál-animációk is.
A frissítés terjedelme miatt még nincs végleges megjelenési dátum. A változások listája hosszú, és további elemek is várhatók, amelyek mind alapos tesztelést igényelnek. A tesztelés azonban már elindult: a kísérleti 1.0 verziót már most kipróbálhatjuk.
Forrás: PCGamer, Steam – News, Steam – Discussions



