Az Avalanche Studios társalapítója, Christofer Sundberg szerint nagyon kicsi az esélye annak, hogy elkészüljön a sorozat ötödik része – a kulcsemberek többsége már nincs a cégnél, és a stúdió az utóbbi időben bezárásokkal, leépítésekkel, valamint a Microsoft által augusztusban leállított Contraband következményeivel küzd.
Sundberg 2020 végén távozott az Avalanche-tól, majd megalapította a Liquid Swordsot, amely egy – a Grand Theft Auto-hoz mérhető – nyílt világú játékon dolgozik. Nemrég új, körülbelül tíz másodperces játékmenet-részletet osztottak meg, hogy fenntartsák az érdeklődést a még cím nélküli projekt iránt. Közben a fejlesztő X-en (Twitteren) arról írt, hogy szerinte a Just Cause 5 „no-go” – vagyis esélytelen –, mert az eredeti csapatból már alig maradt valaki a stúdiónál.
„A csapatommal 2017-ben bemutattuk a Contrabandot a Microsoftnak, és aláírtuk a szerződést. Azóta természetesen sokat változott, de fantasztikus lett volna, ha valahogy napvilágot lát. A JC5 nem jöhet létre, mivel az eredeti csapatból rendkívül kevesen maradtak.” – írta, majd hozzátette: „A Just Cause 4 problémái részben abból adódtak, hogy (akaratom ellenére) eltávolodtam a kreatív vezetéstől, és inkább a vállalati ügyek felé fordultam. Szomorú, mert ha most megnézzük a JC4-et, rengeteg ígéretet mutat. Kétlem, hogy a JC5 megmentené a céget. Újra meg kell találniuk a tüzet, kockáztatniuk kell, fel kell bosszantaniuk az embereket, és olyan játékokat kell készíteniük, amelyeket mások lehetetlennek tartanak. Az Avalanche-ot azért alapítottam, hogy megtörjem a sablonokat, nem azért, hogy beilleszkedjek egybe.”
A svéd stúdiót az utóbbi időben komoly visszaesések érték: a Microsoft augusztusban leállította a Contraband fejlesztését, ami a liverpooli iroda bezárásához, valamint leépítésekhez vezetett a stockholmi és a malmöi csapatnál. Ezt megelőzően, 2024 júniusában az Avalanche már bezárta montreali és New York-i irodáit is. A Just Cause-széria legutóbbi felvonása, a 2018-as Just Cause 4 vegyes kritikákat kapott, és üzletileg is alulteljesített – a Square Enix később elismerte, hogy az eladások nem fedezték a fejlesztési költségeket.
Forrás: WCCFTech, Christofer Sundberg on X, PC Gamer



