Steam Machine: a tervezése a ventilátorával kezdődött!

TECH HÍREK – A készülék bár elsőre a Nintendo GameCube-ot juttathatja az eszünkbe, a Valve hardvere kissé más irányból kezdte terveit.

 

A minap a Valve három hardvert is bejelentett, és már szó is volt róla a hírekben. Ezután Gabe Newell cége számos interjút és videót kapott a sajtóban. Az Eurogamernek adott interjúban Yazan Aldehayyat, a Valve hardvermérnöke beszélt arról, hogyan döntött a vállalat a Steam Machine kialakításáról. Ez nem abból fakadt, hogy a Valve saját Nintendo GameCube-ot akart gyártani (ettől az internet Gabe Cube-nak vagy Steam Cube-nak hívja…). Az egész azzal kezdődött, hogy a Valve komolyan fontolóra vette a Steam Machine hűtési és hőkezelési kihívásait attól függetlenül, hogy az asztalon vagy a nappali TV-állványán helyezkedik el.

„Ha tudjuk, mennyi hőt kell elvezetni és milyen hőmérsékletekkel van dolgunk, akkor tudjuk, mennyi levegőre van szükségünk, és ha ezt tudjuk, akkor elég korán eldönthetjük a ventilátor kialakítását. Ha pedig tudjuk, mekkora a ventilátor, akkor minden más is a helyére jut. A nappali szobák valójában az egyik legnehezebb hőtechnikai környezet, amit el lehet képzelni,” mondta Aldehayyat.

Az eszközöket (legyenek azok konzolok vagy kis médialejátszók) általában szekrényekbe rejtik, vagy más hőforrások veszik körül, így például a tévék vagy a kandallók még nagyobb hűtési kihívást jelentenek. A Valve csak annyit tehet, hogy megpróbálja figyelembe venni ezeket a tényezőket, de nem meglepő, hogy az új konzolszerű PC-jének kialakítása abból a szándékból született, hogy javítsa a Steam Deck teljesítményét anélkül, hogy egy hatalmas eszközt prezentálna, amely egy bizonyos ponton már inkább asztali számítógépnek minősülne. A Nintendo évekkel ezelőtt bebizonyította, hogy a konzoloknak nem kell óriási dobozoknak vagy toronymagas műanyag és technológiai szerkezeteknek lenniük ahhoz, hogy népszerűek és tökéletesek legyenek a nappaliban.

A Steam Machine méretei 152×162,4×156 mm, míg a Nintendo GameCube méretei 110x161x150 mm. Ez jól mutatja, milyen messzire jutott a technológia, hogy egy közel 25 éves konzolhoz képest néhány milliméterrel több helyet igényelve a Valve képes olyan eszközt gyártani, amelyen modern játékok is futtathatók.

Forrás: WCCFTech, Eurogamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)