Az új Horizon MMO nem az eredeti grafikus motort kapja, és ennek a rajongók sem biztos, hogy örülnek

Az egyik leglátványosabb, ma elérhető grafikus motor ott hever a polcon, a készülő Horizon MMO mégis teljesen mellőzi. Az NCSoft-féle Horizon Steel Frontiers nem a Guerrilla saját Decima Engine-jét, hanem az Unreal Engine 5-öt használja majd.

 

Az Unreal Engine 5 villámgyorsan nőtte ki magát az iparág kvázi alapértelmezett megoldásává, ami sokakat váratlanul ért. Igaz, az elmúlt évtized néhány legjobb játéka is az Epic technológiájára épült, ugyanakkor az ötödik verziót már jó ideje éri kritika a gyenge optimalizáció és a teljesítménygondok miatt. Mindez mégsem tántorította el az olyan csapatokat, mint az NCSoft, és épp ez teszi különösen érdekessé, hogy a Horizon Steel Frontiers esetében az egyik legjobbnak tartott Decima helyett az Unreal Engine 5 mellett döntöttek.

Akinek kimaradt az elmúlt 48 óra hírdömpingje: a Horizon Steel Frontiers a Horizon-sorozat legújabb játéka, de ezúttal nem Aloy áll a középpontban, és nem egy hagyományos PS4/PS5-exkluzív érkezik. Az olyan címek kiadójáról, mint a Throne and Liberty, ismert NCSoft a Guerrilla Games posztapokaliptikus világát egy teljes értékű, masszívan többjátékos online szerepjátékba tereli, vagyis a franchise első MMO-járól beszélünk.

Ebben a kontextusban válaszolt az IGN-nek Sunggu Lee vezető fejlesztő az egyik leggyakrabban feltett kérdésre: a játék a Decima eredeti verzióját használja-e majd. A válasz – ahogy már sejthető – nem. Lee szerint jelenleg nincs más grafikus motor, amely lehetővé tenné, hogy az Unreal Engine 5-höz hasonló módon „lélegzetelállító látványt és gördülékeny többjátékos élményt szállítsanak mobilon és PC-n egyaránt”.

Pedig a Decima Engine eddig még soha nem kapott valódi, szerverszintű MMO-terhelést, jóllehet a Killzone: Shadow Fall és a RIGS: Mechanized Combat League is ezen futott, mindkettő komoly kompetitív többjátékos módokkal. A képi világ tekintetében ugyanakkor nehéz belekötni: elég csak a 2025 egyik legszebb játékának tartott Death Stranding 2: On the Beach-re gondolni, amely gyakorlatilag kirakatba teszi, mire képes a Decima.

 

Guerrilla Games-en kívül alig van, aki igazán ismeri a Decimát

 

Miért nem használták mégsem a Decima Engine-t? Bár a jelek szerint a Guerrilla Games meglehetősen nyitott volt arra, hogy átadja a Horizon-játékokhoz kapcsolódó asseteket és technikai tudást, a magyarázat egyszerű: a stúdión kívül gyakorlatilag senkinek nincs valódi, éles tapasztalata ezzel a motorral. A Decimát egy viszonylag zárt körű mérnök, fejlesztő és grafikus csapat gondozza, és a motor hatékonysága részben annak köszönhető, hogy csak ők tudják igazán kimaxolni. Az Unreal Engine ezzel szemben széles körben elérhető, dokumentált és oktatható eszközkészlet, amelyet rengeteg kezdő és tapasztalt fejlesztő ismer. Emiatt ma már sok stúdió gyakorlatilag automatikusan az UE5 felé fordul, mert könnyebb új embereket betanítani rá, mint egy házon belüli technológiára. Sőt, sok pályakezdő anélkül érkezik a csapatokhoz, hogy külön tanfolyamra kellene küldeni őket, hiszen az Unreal Engine-t már saját maguk is megtanulták.

 

A játékosok nem alaptalanul tartanak az Unreal Engine 5-től

 

Lee egyébként nem vitatja, hogy a Decima egy „hihetetlen” motor, mégis az Unreal Engine 5 használata sok játékos szemében bizalmatlanságot szül. Az UE5 hírhedt a brutális erőforrás-igényéről, a nehezen kiküszöbölhető optimalizációs gondokról és arról, hogy mennyire nehezen tart stabil teljesítményt, különösen konzolokon és mobil eszközökön. Nem véletlen, hogy a rajongók egyre óvatosabban fogadják azokat a projekteket, amelyek erre a motorra épülnek, hiszen a látvány ígérete sokszor hosszú hibajegyzékben és folyamatos teljesítményproblémákban csapódik le.

Nem véletlen, hogy Daniel Vávra, a Warhorse Studios vezetője és a Kingdom Come: Deliverance 2 rendezője odáig ment, hogy szerinte az Epic motorját csak olyan projekteknek lenne szabad választani, amelyek kifejezetten a hardverek maximumát célozzák meg, mert középkategóriás vagy gyengébb gépeken egyszerűen nem érzi magát otthon. Úgy véli, a The Witcher 4 is könnyen „fejlesztői rémálommá” válhat az Unreal Engine 5 miatt, mivel a motor egyik legnagyobb gyengesége éppen a hatalmas, nyitott világok kezelése.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.