Új év, új Call of Duty, újra generatív MI-vel létrehozott tartalmakkal megtömve!

A Microsoft nyilvánvalóan igyekszik minél kevesebbet költeni a fejlesztésre, hogy a vezetőség annál többet tehessen zsebre év végi bónuszként…

 

A játékosok észrevették, hogy a Call of Duty: Black Ops 7 számos MI-generált, a játékbeli jutalmakhoz használt assetet tartalmaz. Nem ez az első alkalom, hogy az Activision generatív MI-t használ így, ugyanis tavaly a Call of Duty: Black Ops 6, két éve pedig a Call of Duty: Modern Warfare 3 esetében is így tett, és mindkét esetben heves ellenreakciókat váltott ki a játékosokból. Egy tweetben látható egy kép a játékbeli névjegykártya-jutalmakról, amelyek mind MI által generált asseteket tartalmaznak. Az Activision a kampányban és a játékosok által órákon át megküzdött presztízs ikonoknál is MI-generált elemeket használt. Valószínűleg további MI-s assetek is megtalálhatók a játékban, és idővel ezeket is felfedezi a közönség…

A tweetre érkezett válaszokból gyorsan kiderül, hogy a játékosok hogyan vélekednek arról, hogy a játék tele van MI-szeméttel ezekkel az assetekkel, még ha azok csak kis részét képezik is a játéknak. Egy másik nézőpontot a játék Steam oldala nyújt, ahol több játékos véleménye is kritizálja az MI-slop használatát a játék egyéb problémái mellett. Például a játék folytatólagos internetkapcsolatot igényel (még ha offline is játszunk), és a kampány nem állítható le. Ha AFK-zunk, akkor kiléptet a pályából, és kénytelenek vagy újrakezdeni. Egy bizonyos ponton el kell gondolkodni azon, hogy valójában miért is fizetünk. A karakterünk és a profilunk kozmetikai változásai jó célokat jelentenek a játékosok számára, és jó mikrotranszakciókat eredményeznek, mert eddig a művészek gondosan megalkották őket, hogy jól nézzenek ki.

Lehet, hogy ez csak egy apró eleme a játéknak, de jól mutatja, hogy az Activision mennyire nem törődik a részletek kidolgozásával. Még ha a Microsoft birtokába tartozó kiadó visszakozik és ezeket az asseteket valódi, emberek által készített grafikákkal helyettesíti, akkor sem okunk arra, hogy ne számítsunk ugyanerre a cirkuszra jövőre, ami valószínűleg még szembetűnőbb lesz mint amit most látunk.

Forrás: WCCFTech, Steam

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)