Csak nem egyre nagyobb kudarc az F1 évenkénti megjelenése…? Az Electronic Arts és a Codemasters finoman szólva is lejtmenetbe tette a játékokat…
Az Electronic Arts bejelentette, hogy a következő évben nem fogja kiadni az F1 26-ot; helyette az EA Sports F1 25 jelentős bővítést kap, amelynek célja a 2026-os Formula 1-es szezon lefedése, és a sorozat 2027-ben tér vissza a szokásos fő vonalához az EA Sports F1 27-tel. A hírt az Electronic Arts weboldalán közzétett blogposztban közölte a kiadó, és itt azt állítja az Andrew Wilson vezette cég, hogy a döntés az F1 franchise stratégiai átalakításának részeként született.
„Az F1 25 kereskedelmi és kritikai sikere után (amelynek dicséretét a játékosok, a média, a tartalomkészítők és az F1 pilóták egyaránt megfogalmazták) a csapat egy fizetős kiegészítéssel épít tovább a tapasztalatokra. A prémium tartalmi frissítés közelebb hozza a játékosokat a sport 2026-os jelentős változásaihoz, amelyek között új autók, sportszabályok, csapatok és pilóták is szerepelnek. A döntés, hogy prémium tartalomfrissítést kínálunk az F1 25-höz, az F1 franchise stratégiai átalakításának része. 2027-ben megjelenik egy új játék, amely másképp néz ki, másképp érződik és másképp játszható, és több játéklehetőséget kínál,” írta az Electronic Arts.
Lee Mather, a Codemasters kreatív igazgatója hozzátette, hogy teljes mértékben elkötelezettek az EA Sports F1 franchise iránt. Többéves tervük a 2026-os bővítéssel meghosszabbítja az idei izgalmakat, és újragondolja a 2027-es F1-élményt, hogy még többet nyújtson a világ minden szintjén játszó játékosoknak. Mivel a Codemasters sok szempontból egy év szünetet tart, hogy felkészüljön a következő teljes kiadásra 2027-ben, érdekes lesz látni, hogy milyen lesz az ugrás az F1 25 és az F1 27 között.
Emellett a jövő évi nagy fizetős kiterjesztés tekintetében az F1 25-höz, amely a 2026-os F1-szezont hivatott lefedni, a kiterjesztés ára valószínűleg meg fogja határozni ennek a kísérletnek a sikerét. Mindenesetre a nagy szabályváltozások miatt furcsa lesz a helyzet. 2014-ben volt utoljára nagyobb változás a motorok terén, és akkor is oltári kudarc volt a Codemasters játéka…
Forrás: WCCFTech, Electronic Arts



