A pokol elszabadul: a DOOM: The Dark Ages új arénamódját mostantól a játékosok írják át

A DOOM: The Dark Ages már most az év egyik legnagyobb lövöldéje, brutális kampánnyal, meglepően erős történettel és beteg, középkori pokolvilággal. Az id Software viszont nem állt meg a stáblistánál: továbbra is frissíti a játékot, a láthatáron egy nagy kiegészítő is ott lebeg, most pedig a 2.3-as frissítés teljesen szétkapja és újraépíti az arénamódot, ahol a játékosok kezébe kerül a gyeplő.

 

A DOOM: The Dark Ages villámgyorsan felküzdötte magát az év legnagyobb lövöldéinek toplistájára: könyörtelen kampány, erős narratív fókusz és egy szokatlan, középkori pokolvilág tartja végig magasan a pulzust. Az id Software post launch támogatása is megér pár szót, mert a csapat nem engedi el a játék kezét, újabb és újabb tartalmakon dolgozik, és úton van egy komoly bővítmény is. Most azonban a 2.3-as frissítésről kell beszélnünk, amely gyökeresen átalakítja az arénamódot.

 

Így született meg a Rip-Around 2.0 a DOOM: The Dark Ages-ben

 

Néhány héttel ezelőtt írtunk már arról, hogy a DOOM: The Dark Ages kapott egy pörgős, új arénamódot Rip-Around néven, ahol a játékosok kedvükre állítgathatták a beállításokat, hogy mennyire legyen öldöklő a küzdelem. Ez az újdonság akkor néhány finomhangolással és hibajavítással érkezett az alapjáték mellé, most viszont a Rip-Around 2.0 már messze túllép az eredeti koncepción.

A Rip-Around 2.0 eldobja a sima, hullámalapú megoldást, és egymásra fűzött menetekre épít. Öt különálló kört konfigurálhatunk, mindegyikben saját ellenfélbeállításokkal, utánpótlásszámmal és körön belül akár tíz minihullámmal, így az összecsapások ívet kapnak, nem pedig ugyanazt a sémát ismételjük újra és újra. A leglátványosabb újdonság azonban a megosztható kódrendszer, amely az egész módot új szintre emeli.

Mivel a Rip-Around 2.0 extrém módon testre szabható, a játékosok olyan arénákat rakhatnak össze, amelyek már szinte hivatalos id Software pályáknak érződnek. Minden egyes arénakonfiguráció elmenthető egy kóddal, amit továbbküldhetünk másoknak, ők pedig csak beírják, és ugyanazt az élményt kapják vissza. A stúdió ráadásul azt tervezi, hogy a legjobb közösségi kreálmányokat kiemeli, és kiemelt konfigurációként teszi elérhetővé a játékban (a PC Gamer beszámolója szerint).

A lényeg, hogy a DOOM: The Dark Ages legkaotikusabb, leginkább gyomorforgató módját teljesen újradrótozták, és innentől tényleg a játékosokon múlik, hogy mennyire durvára tekerik a vérfürdőt. Az arénakódok szabad megosztása brutálisan kitágítja a Rip-Around 2.0 lehetőségeit, és olyan variációkat hozhat, amire az alapmód soha nem lett volna képes.

Ez a lépés biztosan arra ösztönzi majd a játékosokat, hogy saját meccseket tervezzenek, és az elkészült kódokat szétosszák a közösségi médiában, így könnyen lehet, hogy néhány héten belül már a legjobb közösségi arénáknak is külön kategóriát szentel a játék. Közben a DOOM Eternal is teljesítette korábbi ígéretét: nemrég hivatalos modtámogatást kapott, új launcherrel, amelyen keresztül több mint 650 közösségi alkotás közül válogathatunk, egyszerűen telepíthetjük őket, és kategóriák szerint rendezhetjük, hogy elkerüljük az egymással ütköző modulokat.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV