Raji: Kaliyuga: itt vannak az első képek az indiai God of Warból!

Nem véletlen, hogy sokan egy indiai God of War-folyatásként beszélnek róla: a Game Awards-jelölt Raji: An Ancient Epic után érkező Raji: Kaliyuga nagy költségvetésű, látványos fantasy akciójátékkal tér vissza, miközben a dél-ázsiai mitológia mélyebb rétegeit veszi elő – csak épp a cím az, amit elsőre nehéz megjegyezni. A készítők azonban azt ígérik, hogy a név mögött egy jóval ambiciózusabb, nagyobb tétekkel játszó folytatás vár a játékosokra.

 

Ázsia egyre erősebben tör be a nemzetközi piacra a hatalmas, nagy költségvetésű projekteknek köszönhetően, és ennek köszönhetően Kínából, Dél-Koreából és Indiából is sorra érkeznek az érdekes címek. Most a dél-ázsiai szubkontinens kerül fókuszba: a Raji: Kaliyuga egy rendkívül ambiciózus indiai projekt, a díjnyertes Raji: An Ancient Epic közvetlen folytatása. A játékot az Xbox Partner Preview során jelentették be egy filmes hangulatú előzetessel, amely ugyan több kérdést vet fel, mint amennyit megválaszol, egy dolgot viszont egyértelművé tesz: az új játékmenet-nézőpont jóval pörgősebb, akcióközpontú élményt ígér.

A Raji: Kaliyuga története hat évvel az első rész vége után veszi fel a fonalat, amely már akkor is éreztette, hogy a fiatal harcos útja messze nem zárult le. A folytatásban a konfliktus túlnő a földi világ határain, és isteneket, asurákat és misztikus erőket felvonultató kozmikus háborúvá terebélyesedik. Az ősi asura úr, Mahabalasura az égbe törve szilánkokra zúzza az isteni egyensúlyt, ezzel káoszt szabadítva minden létező birodalomra. Ebben a közegben tér vissza Raji, immár edzett harcosként, mellette pedig testvére, Darsh, a múlt és a jövő látomásaitól gyötört, álomjáró fiú.

 

Két főhős, harmadik személyű játékmenettel

 

Az egyik legfontosabb újítás, hogy ezúttal két játszható főhős áll a játékosok rendelkezésére. A játék során Raji és Darsh között váltogatunk: Raji tapasztalt harcművész és a szent Trishul lándzsa birtokosa, míg Darsh fokozatosan ébredő, természetfeletti képességei révén a gravitációt, az időt és az energiát képes manipulálni. Ez a kettősség nemcsak a harcrendszer és a fejtörők változatosságát növeli, hanem a történetmesélést is mélyebbé teszi. Darsh befelé forduló, vívódó nézőpontja jól rímel Raji rendíthetetlen hitére, így a sztori érzelmi íve is jóval szélesebb lesz, és a szerepcseréknek köszönhetően a narratíva ritmusa is dinamikusabban alakul.

A legszembetűnőbb változás ugyanakkor a játékmenet nézőpontját érinti: a folytatás szakít az első rész izometrikus kamerájával, és teljesen harmadik személyű megközelítésre vált. A stúdió szerint ez természetes evolúció, amely tükrözi azt az időt és energiát, amit a klasszikus akció-kaland műfaj elsajátításába fektettek. A technológiai ugrás is látványos: a játék az Unreal Engine 5 erejét használja ki, miközben megőrzi azt a művészi világot, amely az első részt is meghatározta, erősen támaszkodva a hagyományos indiai építészetre és vizuális motívumokra.

Bár a Raji: Kaliyuga még nem kapott konkrét megjelenési dátumot, a stúdió szerint „készen állnak rá, hogy megmutassák szakmai és művészi fejlődésük gyümölcseit, és a fejlesztés hátralévő részében folyamatos párbeszédet ígérnek a játékosokkal”. Minden jel arra utal, hogy eddigi pályafutásuk legnagyobb vállalkozásán dolgoznak, amely egyszerre akar tisztelegni az első rész öröksége előtt és továbblépni azon.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV