A The Elder Scrolls V: Skyrim lopakodó íjásza egy PC-s klasszikus játéknak köszönhető!

 

A Bethesda Game Studios (BGS) lassan tizenöt éve (!) megjelent játékában az egyik híres karakter egy sikeres korábbi címnek köszönhető.

 

A The Elder Scrolls V: Skyrimban a Stealth Archer egy mém, és a rajongók kedvenc játékstílus BGS nagy sikerű RPG-jében, amelyhez rengeteg útmutató, elemzés és rajongói levél kapcsolódik. A BGS tervezési igazgatója, Emil Pagliarulo, aki a The Elder Scrolls IV: Oblivion óta a stúdió összes játékához hozzájárult, a Looking Glass Studiosnál kezdte fejlesztői karrierjét, a legendás 90-es évekbeli Ultima Underworld, System Shock és Thief fejlesztőjénél. Pagliarulo főleg a Thief 2: The Metal Age két legszórakoztatóbb pályáját tervezte: a Life of the Party-t, egy elegáns gála-behatolást, amely a környező terület nyitott tetőin kezdődik, és a Precious Cargo-t, egy kalózok öblét, amelyben egy steampunk tengeralattjáró rejtőzik, amelyre fel kell szállni.

A 20 játék közül, amelyekről Pagliarulo írt, az egyik a Hidden and Dangerous volt, egy 1999-es taktikai lövöldözős játék, amelyben 1941-ben ejtőernyővel a német vonalak mögé kell ugrani, hogy különféle katonai kalandokba és bűnözői csínyekbe keveredjünk. Míg a Skyrimben robbant be a Stealth Archer, és a Morrowindban és a Daggerfallban is voltak lopakodási rendszerek, az Oblivionban vált igazán szórakoztatóvá ez a játékstílus. A 2006-os RPG-ben a játékosok számításba vehették a következetes hang- és látótávolság-szabályokat, egyértelműen látszott, hogy rejtőzködsz-e vagy sem, és a lopásra összpontosító Thieves Guild és Dark Brotherhood küldetések is kihasználták az új rendszert.

„A Looking Glassnál töltött két évem fantasztikus volt. Úgy hívom, hogy a Good Will Hunting-fázisom. Nem néztem ki úgy mint Matt Damon, de én voltam az a dél-bostoni srác, akit a MIT-es stréberek a mély vízbe dobtak, és ez egy igazi tanulási folyamat volt. Ők voltak a legjobb emberek, nagyon türelmesek, és egyszerűen imádták, amit csináltak, hihetetlenül kreatívak voltak. A Thief volt az első játék, amit fejhallgatóval játszottam egy sötét szobában. Annyira szeretem azt a játékot, hogy lehetetlen volt nem átvenni azokat az elemeket. Az egyik első dolog, amit tettem, amikor ide vettek, az volt, hogy Todd megkérdezte: „Mit gondolsz a játékainkban szereplő lopakodásról és ilyesmikről? Írnál róla valamit?” Szóval elvégeztem egy elemzést. Írtam egy nagy dokumentumot a lopakodásról 20 különböző játékban, összehasonlítottam őket, és megnéztem, mit tehetnénk a lopakodásért az Oblivionban.

A Thief egy mély játék, sok mélység, kevés szélesség. Egy dologra koncentrál: ez egy lopakodós szimuláció. A Bethesda játékait azzal vádolták, hogy egyáltalán nem mélyek, de nagyon szélesek – ami szerintem sértés, őszintén szólva, különböző rendszerek. Mivel szimuláció vagyunk, bűnözést és lopakodást kínálunk, és sok játék nem kínál ilyet, ezért azt gondoltuk, hogyan tudjuk a lehető legjobban megvalósítani, de mégis maradjon időnk az összes többi rendszerre és dologra. Szóval ez egyensúlyozási feladat. Nagyon elégedett vagyok azzal, hogy hova jutottunk a lopakodós játékmenettel az évek során. A Skyrim lopakodós íjásza ennek a bizonyítéka. Szerintem nagyon megéri látni ezeket a karaktereket. Szóval igen, a Looking Glassnál tanult leckék egész életemben velem maradtak, 100%-ig,” mondta Pagliarulo.

A bostoni székhelyű Looking Glass-t (eredetileg Blue Sky Productions) az Origin Systems (Ultima, Wing Commander) fejlesztője, Paul Neurath alapította, és első alkalmazottai között MIT-diplomások is voltak – ez is magyarázza a játékok intellektuális érzékenységét és pontos szimulációit. Egy másik idővonalban az id Software társalapítója, John Romero is segíthetett volna a Looking Glass elindításában, míg Pagliarulo, mielőtt fejlesztő lett, a játékokkal foglalkozó Adrenaline Vault weboldal szerkesztője volt…

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV