A Blue Prince titka végre kiderült – a játék, amelyet éveken át rejtve fejlesztettek, mindenkit letarolt!

A Blue Prince háttérembere, Tonda Ross megható beszédben mesélt arról, hogyan dolgozott hosszú éveken át teljes titokban azon a projekten, amely végül az év egyik legkülönlegesebb játékává vált. A 3DJuegos díjátadóján elmondta: soha nem gondolták volna, hogy a játék kilép a saját kis „buborékjukból”, és ekkora közönséghez jut el.

 

A 2025-ös 3DJuegos Lenovo Awards egyik legemlékezetesebb pillanata a Breakthrough Game kategória győztesének kihirdetése volt. Bár az idei év nagy AAA-címei is komoly figyelmet kaptak, valójában az indie fejlesztések vitték a prímet, és közülük is kiemelkedik a Blue Prince. A játék alkotója, Tonda Ross egy videóüzenetben köszöntötte a nézőket, amelyet a szerkesztőségnek küldött, és amely tökéletesen összefoglalta a független fejlesztés csendes, de varázslatos világát. Ross munkáját a bizonytalanság és a türelmes alkotói munka jellemezte, és ez az évekig titokban érlelődő projekt végül megérdemelt sikerhez vezetett.

A videóban – amelyben 3:05:43-nál kezdődik Ross megszólalása – látszik, mennyire megérintette a fejlesztőt a díj. Visszaemlékezett a kezdetekre, amikor a Blue Prince még csak egy pici, szinte senki által nem ismert projekt volt: „Azokban az években apró dolog volt, titokban dolgoztam rajta néhány emberrel együtt.” A játék fogadtatása azonban minden elképzelésüket felülmúlta. Ross bevallotta: „Sosem gondoltuk volna, hogy egy nap ennyi ember a világ minden tájáról felfedezi és játszani fogja azt, amit létrehoztunk.”

A Blue Prince különleges elegye a stratégiai gondolkodásnak, az építészeti rejtvényeknek és az organikusan kibontakozó történetvezetésnek. Ezzel olyan indie nagyágyúk mellé sorolták, mint a Hollow Knight Silksong, a Hades 2 vagy a Sword of the Sea – és még sok más műfaji etalon mellé. Ross szerint a játék lényege éppen abban rejlik, hogy a titokban folytatott évek munkája végül áttörte azt a bizonyos „buborékot”.

 

A díj, amely valódi áttörést jelent

 

Beszéde végén Ross arról is beszélt, mit jelent számára ez az elismerés. „Imádom ezt a Breakthrough Game díjat, mert számomra azt jelenti, hogy a játék végre kitört abból a kis buborékból, és egyszerűen minden elképzelésünket felülmúlta. Hihetetlenül szerencsésnek érzem magam.” Ma már a Blue Prince messze nem titkos projekt: több ezer játékos élvezte, és a szerkesztőség értékelésében is részletesen elmagyarázzuk, miért lett ennyire különleges alkotás.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.