Az egykor kultikus szerepjáték-sorozatként ünnepelt Dragon Age mára komoly válságba került, és ebben kulcsszerepe van a legutóbbi résznek, a Dragon Age: Veilguardnak. A játék gyenge fogadtatása, a rossz eladások és az identitását vesztett, megosztó irány miatt a rajongók egyre kevésbé bíznak a folytatásban. Minderre tette fel a pontot, hogy idén az EA és a BioWare szó nélkül hagyta a Dragon Age Day-t, mintha maga a széria is kellemetlen teherré vált volna számukra.
A Dragon Age egykor az EA egyik zászlóshajó-sorozata volt, amelyet a rajongók a mély karakterekért, a sötétebb fantasy-világért és az erős történetmesélésért szerettek. Az utóbbi években azonban a széria lépésről lépésre távolodott ettől az örökségtől, és a legújabb rész, a Dragon Age: Veilguard sokak szerint végképp eltörte a varázst. A játék gyenge fogadtatása nemcsak a kritikai visszhangban, hanem az eladásokban és a rajongói közösség egyre hangosabb csalódottságában is visszaköszön.
A Dragon Age Day-t hagyományosan december 4-én tartják, és ez az alkalom eddig arról szólt, hogy az EA és a BioWare visszatekintett a 2009-ben indult sorozat történetére, közösségi programokkal, üzenetekkel és kedves gesztusokkal ünnepelve a rajongókat. Idén viszont semmilyen hivatalos megemlékezés nem érkezett, mintha a kiadó és a stúdió tudatosan próbálná elkerülni a kellemetlen kérdéseket a jövővel kapcsolatban. A rajongók szerint ez sokat elárul arról, milyen mélyre süllyedt a széria megítélése az elmúlt évben.
A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy a közösség egy része úgy érzi, a sorozat egyre inkább identitáspolitikai üzenetekre és felszínes reprezentációra épít, miközben a kreatív kockázatvállalás és a valóban erős történetmesélés háttérbe szorult. Sokan úgy látják, hogy a Dragon Age ezzel elvesztette korábbi, markáns hangját, és egy generikus, biztonsági játékot játszó fantasy-brand lett belőle, amelyből hiányzik az a bátorság, ami annak idején kultikussá tette.
A Veilguard bukása, amire az EA sem volt felkészülve
A Dragon Age Day teljes kihagyása különösen annak fényében beszédes, hogy az EA korábban milliárd dolláros franchise-ként tekintett a sorozatra. A Dragon Age: Veilguard eredetileg azt a feladatot kapta, hogy újraindítsa a márka iránti lelkesedést, modernizálja a formulát, és új rajongókat is bevonzon. Ehelyett a gyenge fogadtatás, a rajongók kiábrándultsága és a visszafogott eladások inkább azt üzenték a kiadónak, hogy a széria jelenlegi iránya nem fenntartható.
A háttérben a helyzet még sötétebbé vált: a beszámolók szerint a Veilguard bukása után az EA komolyan fontolóra vette a BioWare eladását, vagyis azt, hogy teljesen megszabaduljon a valaha legendásnak számító stúdiótól. A stúdiót ráadásul jelentős leépítések is sújtották, amelyek során veterán fejlesztők és kulcsemberek vesztették el az állásukat. Ezek a lépések nemcsak az aktuális projektekre, hanem a BioWare kreatív jövőjére is baljós árnyékot vetnek.
Mindez azért különösen ironikus, mert néhány éve még az volt a cél, hogy a Dragon Age az EA egyik legfontosabb, hosszú távon is pénztermelő sorozata legyen. Ehhez képest ma ott tartunk, hogy a kiadó állítólag még felújított kiadásokkal vagy újrakiadásokkal sem számol komolyan, mintha nem látná értelmét a márka múltjának újracsomagolásában. A Veilguard így iskolapéldája lett annak, hogyan lehet egy rajongói kedvenc sorozatot félrevinni rossz döntésekkel, kapkodással és félreértett irányváltásokkal.
Van azonban egy halvány reménysugár: a BioWare továbbra is az EA kötelékében maradt, és jelenleg a következő Mass Effect-játékon dolgozik, amelyet a rajongók már évek óta várnak. Hogy ez elég lesz-e ahhoz, hogy visszaállítsa a stúdió megtépázott hírnevét, és közvetve új esélyt adjon a Dragon Age-nek, az a jövő zenéje. Egyelőre annyi biztos, hogy a Dragon Age Day néma csendje sokkal hangosabban beszélt, mint bármilyen ünnepi poszt vagy marketingkampány.
Forrás: tech4gamers



![Dragon Age: The Veilguard - megjelenési dátum mellé nagyon baráti rendszerigények! [VIDEO]](https://thegeek.hu/wp-content/uploads/sites/2/2024/08/theGeek-Dragon-Age-The-Veilgard-300x365.jpg)