PS VITA – Az elmúlt néhány hónapban nem voltak elkényeztetve a Vita tulajdonosok PS Plus kínálat ügyében. Sokan örülhetnek, ugyanis decemberre megtört a jég, mivel végre valahára egy elég ütős címet tettek az előfizetők részére letölthetővé, ami kárpótolja a szeretett Sony kézi konzol tulajdonosokat.
Bevallom őszintén soha nem voltam nagy rajongója a Monster Hunter és a Soul Sacrifice stílusú műveknek. Egyszerűen nem nyújtottak számomra nagy élményt. Viszont a Freedom Wars esete kicsit más. Adott egy kő kemény high – tech futurisztikus világ, és szerintem egy hangyányival jobb játékmenet mint ami az elődöknek volt.
A történetbe nem szeretnék nagyon belemélyülni, mert igazából alig van. Az általunk kreált karakter 1.000.000 év letöltendő börtönbüntetést kap. Ebből csak úgy tud lefaragni, ha az államnak küldetéseket teljesít, ami ártatlan törvénytisztelő polgárok kiszabadításában nyilvánul meg, akiket hatalmas, néha egész képernyőt betöltő világot leigázni vágyó ( mert miért ne? ) gigantikus cyber bestiák ejtettek fogságba.
Ez alaposan ki is fog hatni a játékélményre, de erről majd később írok. Természetesen lesz egy titokzatos hölgy mentorunk, aki igazgatja utunkat és mindenféle jóslat beteljesedéséről nyomja a dumát. Na erről ennyit. Inkább rátérek a lényegre.
Ezek mi vagyunk: a szabadság harcosai
Mivel akció-JRPG-ről van szó, ezért kinézetét tekintve erősen jelen van az anime stílus. De szerintem ezzel nem sok olvasónak írtam újat. Magát a grafikát tekintve tökéletesen kihasználja a Vita által nyújtott lehetőségeket. Szép színes környezet, lesimult formák, gördülékeny karakter-animáció jellemzi. Teljes mértékben meg vagyok vele elégedve.
Viszont most következzen a játék sava-borsa, vagyis maga a harc. Aki még nem találkozott hasonló stílusú játékkal, leginkább nekik fog szólni az elkövetkezendő néhány sor. A stílus rajongóinak sok újdonságot nem fogok tudni írni róla. Adott egy nagy pálya, ami telis tele van tűzdelve rosszakaró teremtményekkel. Kis csapattal vállvetve a mi feladatunk lesz ezek legyilkolása. Természetesen mindenhol jelen van egy nagyra nőt szörnyecske, kinek totális megsemmisítése a cél.
Ilyenkor kétféle opció áll rendelkezésünkre. Kevésbe izgalmasabb, amikor szünet nélkül távolról áldjuk a sok kis apró ólom pajti segítségével, vagy közelről kard által csépeljük, ami sokkalta élvezetesebb. Jobb karon elhelyezkedik egy kibernetikus csáklya, amivel fel lehet kapaszkodni a fenevadakra, vagy egyszerűen csak beléjük akasztva le lehet rántani őket a földre, ezt követően pedig adni nekik, ami a csövön kifér.
Kicsit féltem tőle hogy valamelyik stílus jobban előtérbe lesz helyezve, mint a másik, de emiatt nem kell aggódni. Remekül ötvözték a hack and slash és a third person shooter minden egyes jellemzőjét. Mivel kombinált harcrendszerről van szó, ezért sok gondot fordítottak az irányításra is. Amire szintén nem tudok negatív tulajdonságot felhozni.
Nincsenek nyakatekert kombók, akár egy gomb nyomkodásával is remekül oda lehet csapni a férgeknek.
Maguk az ellenfelek eleinte nem lesznek túl változatosak sem megjelenésben, sem pedig a harcmodorukat illetően. Igaz, néha kicsit kinézetben eltérnek egymástól, illetve ahogy haladunk előre úgy több és több muníció, vagy kardcsapás kell majd nekik.
Lesznek olyan harcok melyek akár 10 percig is eltarthatnak. De taktikai érzék nem nagyon kell majd hozzájuk, mivel nagyjából kimerül a gurulj el a lövése és a csapása elől művelettel. Ettől függetlenül nem árt majd résen lenni, mert ha eltalálnak, bizony alaposan csökken az energia.
Mint minden RPG-be, itt is sok múlik a fejlődésen. Fegyverek egész arzenálja áll majd a játékos rendelkezésére, amiket a begyűjtött pontokból lehet megvásárolni. Szerencsére nem túl bonyolult a fejlődési rendszer, viszont annál inkább sokrétű és változatos. Mivel az általunk megkreált börtönőrünk is minden egyes kaland során karakterünk mellett lesz, ezért a feljebb említett szám a kétszeresére nő. Alaposan el lehet majd piszmogni benne.
Dialógusok, dialógusok mindenhol
Persze, értem én. Kellenek a párbeszédek. Na de nem ennyi könyörgöm! Szerintem a bő 25 órás játékidőnek alsó hangon is említve a 20 %-át teszi ki. Ez nagyon sok. Olyan rövid hajam van, hogy nem lehet belemarkolni rendesen, de hiszitek vagy sem, a teszt során nekem sikerült tépni amikor valaki megszólalt. Főleg az elején. Szerintem a tutorial rém unalmas. Másképp kellett volna megoldani. Ezennel végeztem is a hibák felsorolásával. Nem volt sok igaz? Túl lehet élni…csak csendben.
– Parzifal –
Pro:
+ Változatos harc
+ Szép grafika
+ Egyszerű fejlődési rendszer
Kontra:
– Sok felesleges beszéd
– Még több felesleges duma
– Gyenge történet
Kiadó: Sony Computer Entertainment
Fejlesztő: SCE Japan Studio
Stílus: akció JRPG
Megjelenés: 2014. október 29
Freedom Wars
Játékélmény - 9
Grafika - 9
Történet - 5
Zene/audio - 8
Hangulat - 9
8
JÓ
A Freedom Wars-t bátran ajánlom azoknak is akik korábban még nem játszottak ilyen típusú játékkal. Nem gondoltam volna hogy hibái ellenére is ennyire el tudok mélyülni benne. Kíváncsian várom, vajon be fogják-e jelenteni a nagytestvéri átiratot.