A Geometry Wars 3. része egy már elfeledett konzol megosztó játékára emlékeztet. Igaz, hogy azért annyira sok hasonlóság nincsen a két cím között, de ott is azért színek és geometriai alakzatok váltak fokozatosan pályarészekké. Mindkét játék egy shooter, de egyik sem a másik felé biccent tiszteletből…
Úgyhogy bontsuk is ketté a két címet rögvest: Tetsuya Mizuguchi játéka (SEGA Rally Championship, Space Channel 5…) egy rail-shooter finoman megpakolt zenei elemekkel. Ezzel szemben a Geometry Wars 3 egy szabadon irányítható lövölde, amely a kaleidoszkopikus világot ötvözi egy, már-már zavaró színkavalkáddal, ami azért mégis megkülönböztető módon mutat valamit magából…
A csúf és a rossz
A GW3 nem rossz, sőt, talán a nem többmillió dolláros AAA címek után a PS4 egyik legjobbjának tekinthető a műfajában (igen, a Resogun zsenialitásán is túlmutat!), viszont hibái mellett nem lehet elmenni.
Szerintem a legnagyobb probléma a nehézségi görbében van. Hogy finoman fogalmazzak, „tüskés” lett: vannak ugyanis részek, amelyek könnyűnek tűnnek, de akár egy pillanatnyi fáziskésés után kegyetlenül leüt képzeletbeli kalapácsával. Itt robban a kis hajó!
Ez főképp az adventure módban gyakori: a tanulékony játékosok is egy-két ponton falba ütközhetnek, viszont a kitartás eredménnyel jár: nem egyszerű menet, viszont nem is olyan mértékben idegesítő, hogy a DualShock 4-est falhoz vágja bárki is. Szóval ne tessék feladni, nem szabad. Sosem.
A másik dolog, ami azért nem egy játéknál feltűnő módon lett hozzácsapva az amúgy nagyon korrekt egyjátékos módhoz (Spec Ops: The Line például), az maga az online jelenléte. A Geometry Wars 3 esetében nem nagyon tudom megérteni, hogy miért kellett hozzá készíteni – persze, ott van az online leaderboard, de a toplistát én legszívesebben nem másznám meg, mert nagy eséllyel a létra legelső fokát sem tudnám elérni, nemhogy a tetejét.
A jó
Viszont ha nem megyünk netre játszani, akkor nem fogunk csalódni a GW3-ban. A Lucid Games ugyanis remekül kivitelezte a Project Gotham Racing 2 rejtett eredetijének hagyatékát: egyszerre rendelkezik a múltbéli örökség ereklyéivel és a modernkori stíluselemekkel, amelynek köszönhetően nem érhet meglepetés senkit sem.
Szóval két fő játékmód közül választhatunk, ez az adventure és a classic – utóbbi öt olyan módozattal bír, amelyeket a régebbi részeket ismerő kontrollerhordozók felismerhetnek: a Deadline a lehető legnagyobb pontszámot várja a meghatározott időn belül, a Pacifism fegyvertelenül, egy élettel kéri, hogy robbanó kapukon átsuhanva semmisítsük meg ellenfeleinket, a King szintén egy életet ad, ám semmilyen fegyvert nem látunk a zónánkon kívül, a Waves esetében egy életünk van egy nagy pontszám elérésére, illetve az Evolved Classic konkrétan az eredeti játék felújított változata. Ezek mind biztosíthatnak jó néhány órányi játékmenetet – feltéve, ha erre vállalkozó kedvünk van.
Az Adventure módban pályánként eltérő feladatokat kell végrehajtani a folytatáshoz, ám itt tíz opciónk van: a fent taglalt öt módon túl öt újabb lehetőségünk adódik – ezek közül a kedvencem amúgy a Rainbow volt, amely találó módon köti le a játékost: meg kell akadályozni az ellenfeleket abban, hogy kiszínezzék a pályát. Van mivől válogatni itt is – nagyon kreatívan állhatunk hozzá mindegyik opcióhoz.
Többfajta megközelítés
A kreativitás a játék egyik elvárása felénk: néha máshogy kell megközelíteni az előttünk termő boss-t, hogy nyerjünk – ehhez azért erős fegyverzettel is rendelkezni kell. Szerencsére a drónok (amelyeket lehet fejleszteni) segítségünkre lehetnek ebben. Néha nem a frontális hozzáállás a sikeres, sőt… 🙂
Az amúgy kristálytisztán 60 képkockán futó GW3 lazán hozza a 1080p felbontást, ami a PS3-on 720/30 – a kettő között érzékelhető a különbség, mégpedig nem is kicsit. Egy focijátéknál mondjuk talán nem annyira számottevő a sebesség, de egy ilyen, precizitást és figyelmet igénylő cím esetében életeket menthet az a pár milliszekundum. A korrekt látvány mögött remek audió is van, a sci-fi látványvilág alá nagyon is finoman klappol a duruzsuló muzsika – nincs ellene kifogásom, én magam is ilyesmit képzeltem volna el alá.
Összefoglalván, a GW3 átvette a Resogun trónját – a PS4 nyitócím innentől már csak másodhegedűs a Lucid Games alkotása mellett. Kitartó space shooter-fanatikusoknak kötelező vétel, a többieknek érdemes egy próbát tenni.
-V-
Pro:
+ Látványa egyedivé teszi
+ Gyors játékmenet
+ Kreatív
Against:
– Nincs online mode
– A nehézségi „tüskék”
– Túl „indie” decemberben
Kiadó: Lucid Games
Fejlesztő: VU Games
Stílus: side scroller, action
Megjelenés: 2014 November