Egy ex-alkalmazott véleménye a Bioware-ről. Nem valami fényes!
A Glassdooron lehetősége van az alkalmazottaknak (és kirúgottaknak) véleményt formálni a munkáltatójukról. Ezt meg is tette egy névtelenségbe burkózó ex-Bioware-es, aki a vizuális effektekért volt felelős. A véleményéből, ami a NeoGAF fórumon tűnt fel és itt olvasható, megtudtuk, hogy 5 évet dolgozott a Bioware montreali stúdiójában, és eközben 13-nál is több fejlesztési vezető is eltávozott. (Pozitívum? Jó helyszín, egy nagy AAA IP-n való munka, korábban jó hangulat. Ennyi… negatívum viszont van bőven.)
Szerinte a Bioware Montreal és a Bioware Edmonton közötti együttműködés tönkrement és eléggé gyakoriak a konfliktusok a két stúdió között. Az imént említett 13 vezetőt párhuzamba állíthatjuk az edmontoni csapattal, akik mindössze hármat „fogyasztottak el”. Az illető azt mondja, hogy a montreali csapat húzta a rövidebbet, így azok, akik ott a vezetőséggel nem értenek egyet, gyakrabban rúgnak ki onnan embereket, mint az edmontoni Bioware-ből.
Sokakat a teljesítménynövelő programba raktak, ami csak egy stratégia, hogy őket kirúgják, és itt is főleg az edmontoni vezetéssel való ellenkezés eredményeként kerültek tíznél is többen a „vágóhídra”, és a montreali főnökségnek az ex-alkalmazott szerint nincsen kijelölt iránya, így többen is kirúgásra kerültek, hogy saját magukat védjék ezzel.
A fejlesztés végének időszakát angolul „crunch”-nak nevezik, ami magyarul a határidő szorongatását jelenti – az ex-Bioware-es szerint ezt a két hónapot átnevezték a véleménye szerint katasztrófa „befejező módra”, ami során az ebédidőt levágták fél órára, aztán mindenki mehetett vissza a billentyűzetéhez dolgozni. Ha pedig valaki nyilvánosan kifejezte, hogy ez így nem pálya, gyorsan megjelölésre került a csapatban, ami akár a kirúgást is eredményezhette – egymás zaklatása és a bosszú eluralkodott a Bioware Montrealban, és a jövedelmen túl járó juttatást is megvágtak, mivel túlzottan sokáig tartott a játék elkészítése…
Ehhez inkább nem fűznénk semmit, és inkább egy PlayStation 4 Pro–PC összehasonlítással zárnánk sorainkat. Bár a Sony konzolja tartja valamelyest a lépést a 1800p natív felbontással, ami checkerboard felskálázással lett 4K, a PC-s változaton megfigyelhetőek a különbségek, bár az NVidia GeForce GTX 1080 nem bírja magasabb beállításokkal a 30 FPS-t tartani. Ennyire azért nem mutat fel komoly teljesítményt a Frostbite engine… ja, és le lett butítva a játék!