Eléggé magas lécet támasztottak a fejlesztők a Horizon Zero Dawnnal, és ezt szeretnék megugrani a második résszel is.
Néhány Guerrillást a Game Informer magazin meginterjúvolt, és ebből közölt pár részletet a WCCFtech. A narrációért felelős rendező, John Gonzales azt mondta, hogy eléggé meghatódtak a játékosok és a főhősnő, Aloy közötti viszony miatt, és ha nekiülnek a folytatásnak, az lesz a céljuk, hogy legalább annyira megható sztorija legyen, mint az első résznek. A művészi rendező, Jan-Bart van Beek szerint több gépre számíthatunk a második Horizonban, mert szórakoztató őket megtervezni, meganimálni és játszani velük.
A játék rendezője, Mathijs de Jonge pedig kijelentette, hogy szorosan figyelemmel követi a kritikákat, mert tudja, hogy a játék méretéből adódóan voltak olyan szempontok, amik nem lettek tökéletesítve. Azt is elmagyarázta, hogy miért tud Aloy egyszerre több fegyvert is kézbe venni: „Korábban több fegyver is a „keréken” volt, de az irányítás miatt problémás volt a köztük való váltás sebessége. Van pár ötletünk, hogy miként fejlesszük a fegyver/loadout váltást, de több részletet nem közölhetek.”
Hiába mondják, hogy „lehetséges a folytatás”, ez megerősítettnek tűnik.