Folytatódik az élőholtak hentelése, a Dead Island második részével lép színre a Deep Silver. A Techland ebből a körből kimarad, a játékot ugyanis ezúttal a Yager Development fejleszti. A helyszín többek közt a festői Los Angeles, de San Francisco-ban is alkalmunk lesz megtizedelni az emberevő populációt. A fejlesztőcsapat mindenből többet, szebbet és brutálisabbat ígér az elődnél. A kérdés pedig, hogy mit tesz egy magamfajta, horror fóbiás gamer egy ilyen játékkal? Hát ki fogja próbálni, az biztos!
A Techland, ahogy az már fentebb is kiderült, nemet mondott az újabb epizódra és jobb döntésnek látta, ha a Warner Bros. Games-el dolgozik a Dying Light-on. A Deep Silver-nek így némi időre volt szüksége, hogy új gárda után nézzen, jött is a Yager Development akikről reméljük, az ígéreteik ugyanakkorák, mint a tudásuk. Mivel tervek vannak bőven: kapunk 3 területet, 4 főhőst, rengeteg vért és belsőséget, újragondolt fegyverfejlesztési rendszert, szebb grafikát az Unreal Engine 4 által, és egy olyan atmoszférát, amit – ha minden jól megy – nem felejtünk el egyhamar.
Kell az agyad! Ja, nem…
A Dead Island franchise eddig sem volt egy észjáték, nem volt szükségünk komolyabb logikára ahhoz, hogy egy adott területet megtisztítsunk a zombiktól, megvédjük egy társunkat vagy túlélőt, jussunk el A-ból B-be. Úgy tűnik, ezen a recepten nem változtatnak, jó az úgy, ahogy volt. Újdonság viszont a 3 terület: bejárhatjuk a vírus miatt karantén alá vont Los Angelest, megcsodálhatjuk a Hollywood feliratot, barangolhatunk a katasztrófa sújtotta San Francisco-ban, a harmadik várost még nem nevezte meg a Yager.
Szintén új a 4 főhős, közülük kettőt nevezett meg és jellemzett röviden a fejlesztő: Ryan, az erős de kicsit lassú férfiállat és Dani, a gyors de gyengébb hölgy versenyző bőrébe is bújhatunk majd. Fegyverek tekintetében viszont jócskán bővül a felhozatal: lesz itt lombvágóra erősített propeller, kard, kés, balta, csákány, buzogány, pöröly, lőfegyverek.
Nem elég? Sebaj. Irány a legközelebbi benzinkút, kraftolj lángszórót bármelyik fegyveredre. Árammal pörgetnéd fel a bulit? Menj be egy elektronikai boltba, szedd össze a szükséges tárgyakat, ha lesz is pénztáros a helyen, hidd el, nem a pénzed fog kelleni neki. Részleteket erről sem árultak el, de lesz még lehetőségünk lefagyasztani és darabokra törni az ellent.
Ahová lépek, zombi terem!
Történetünk során megszámolhatatlanul sok rosszfiúval és lánnyal fog összehozni a sors, így időnként szükségünk lesz társakra vagy azok híján a speciális képességünkre. Ez karakterenként eltérő, Ryan-nél egy bődületes erejű felütés, amitől az eltalált messzire repül, Dani-nál egy szupergyors horizontális támadás, ami kettévág mindenkit, aki az útjába kerül. Bekerült a játékba a jól bevált Rage rendszer is.
Ezt a folyamatos pusztítás, kombózás hajtja és ha eléri a kellő szintet, megsokszorozza a játékos erejét, nem kis segítséget adva ezzel egy nagyobb horda ellen vagy ha körbevesznek, sarokba szorítanak. Az új típusú élőholtakkal kapcsolatban teljes a csend. Az alapfajta Walker könnyen megölhető, lassan mozgó, teljesen általános kicsit hörgős, valószínűleg velük fogunk a legtöbbet találkozni, maximum akkor kell velük vigyázni, ha sokan vannak.
Maradt ugyanúgy a Thug is, ő már nagyobb falat, lehetőleg legyen nálad olyan fegyver, amitől meg tud torpanni egy pillanatra és be tudsz vinni egy végzetes csapás vagy el tudsz menekülni. Végül, de nem utolsó sorban, megmaradt a Suicider, akinek – nomen est omen – az a képessége, hogy nekünk rohan és felrobban, amikor odaér. Multit is ígérnek a fejlesztők, egyelőre 4, majd később 8 fő lehet egy helyen, egy időben, kooperatív vagy kompetitív módban.
Hozzáírhatunk még egy aprócska különbséget a Yager számlájához, bár tökéletesen a funkcióját még nem értem. Az elődhöz képest megcserélték a radar és az aktuális fegyver állapotát mutató kijelzőt a HUD-on, az életerő mutatója és a feladatok kiírása viszont ugyanott maradt. Lehet, ez még a nem teljesen kész játék eredménye, de ha így is marad, nem hiszem, hogy hosszabb távon zavaró lesz bárki számára.
Nem para, normális halottak
Ahogy azt már említettem, nem vagyok egy nagy horror fan. Őszintén szólva a Far Cry 3-ban is képes voltam perceken keresztül szenvedni azon, hogy beugorjak-e a folyóba a kék növényért, amit egy krokodil őrzött. A Dead Island 2 viszont más. Külön kiemelném, hogy a stílusban nem láttam még ennyire szórakoztató, könnyed trailert.
A másik fele, hogy az utód közel sem veszi magát annyira komolyan, egyszerűen csak ki akar kapcsolni. Igen, a zombik belemásznak az arcunkba, de nem ijesztgetnek, hanem odaállnak, hogy különböző módon végezhessünk velük. Egy igazi badass mészárlást vehetünk meg 2015 második negyedében akár next-gen konzol, akár egy izmos PC van a birtokunkban.
– Dazo911 –
Halálos muri:
+ Lehetőségek tárháza
+ Magas humorfaktor
+ Hatalmas játéktér
Embertelen lehet:
– Ha nem bírod a zombit
– Könnyű elveszni a részletekben
– Kaotikus lehet