A Telltale is beállt azok közé, akik a kurrens konzolgeneráción kiadják korábbi alkotásaikat. A Collection a Telltale szériának első három évadját, illetve a 400 Dayst (első évad utáni plusz rész), plusz a Michionne három epizódos minisorozatát tartalmazza. 19 rész, a fejlesztők szerint „definitív” élményként definiálva.
Az első két évad (+a 400 Days) esetében megértem, hogy a Telltale újra ki akarta adni azokat, hiszen azok még a PlayStation 3/Xbox 360 párosra készültek. (Az elnevezés viszont már kicsit ferdít, hiszen ennek inkább a 4., egyben utolsó évad végeztével lenne értelme. Majd akkor kiadják megint?) Félretéve ezt a gondolatmenetet, lássuk, hogy miként javították fel a vizualitást és az élményt.
Szebb
Az első két évad karakterei részletesebb textúrával rendelkeznek, ugyanis a testeik nagyobb felbontásúak lettek, ami jogos is – kicsit rosszul is festene, hogy a harmadik évadhoz képest rondább figurák lennének az első kettőben. (Így legalább modernebb lett Kenny. Kenny jó.) A környezet is több tereptárgyat kapott, és például a fák is át lettek faragva, remélhetőleg nem baltával. A megvilágítás is módosult: az eddigi DirectX 9-esről DX11-esre váltott a Telltale, aminek köszönhetően többféle stílust kaphatnak a cel-shaded karakterek „vonalai” (akármilyen idétlenül is hangozzék ez).
Effektekből is jött pár új: főleg a post-process effektek jelentek meg kiadós mértékben, ami főleg a Lee képen látható – a háttérben a konyhaszekrények nem láthatóak olyan tisztán mint öt évvel ezelőtt. Még egy gondolat a megvilágításról: a korábbi lightmap technológia helyett dinamikus megvilágítást alkalmazott a Telltale, ami a felszínen nem látványos, de technikailag említésre méltó feladat volt.
Kamera
Érdekesség, hogy a Telltale nem csak a vizualitást faragta át: a fejlesztők ugyanis lencse-alapú, autofókusszal rendelkező kamerákat vetettek be, ami szerintük „filmszerűbb látványt” eredményez. A kezelőfelület is egyesítve lett a harmadik szezonban látottakhoz, így a menüpontok is kiteljesültek mindenhol az egységesített látvány miatt. (De szerintem ezzel feleslegesen munkát adnak magunkak, mivel a negyedik szezon új kezelőfelülettel érkezhet, és mindent gyúrhatnak át arra a teljes hiperszuper kollekcióban…)
Optimalizálniuk is kellett, ugyanis ezúttal tizenkilenc epizódot kellett a lemezre pakolni – mivel mostanában a Telltale elkényelmesedett és mindössze EGY, vagy a harmadik évad esetében KETTŐ epizódot raknak a Season Pass lemezre, érthető is az aggodalmuk…
Viszont az animációk (amikbe szintén bele kellett nyúlniuk) nem tökéletesek továbbra sem. Értékelést nem írok, de ki kell emelnem például a legelső részben két „ugró” animációt, ami mintha minden egyes Telltale-játékban ott lenne. 41:51 és 58:43 – érdemes megnézni ezt a két bakit.
Úgyhogy javult látványában a The Walking Dead, de ezt a kollekciót csak azoknak ajánlom, akinek nincsen megfelelő PC-je az ott való játékhoz (arra nem adták ki a Collectiont… de konzolra igen), és kimaradt volna az előző konzolgeneráció és ezzel egyetemben az első két évad. Másoknak inkább mondanám, hogy várjuk ki a finálét, mert tuti, hogy a Telltale kiadja egyben az egészet.
Forrás: Telltale blog
-V-