Hideki Kamiyának ez volt az első rendezői posztban elkészített játéka. A Twitteren elég részletesen leírta, hogy mi volt a helyzet 20-22 évvel ezelőtt.
Kamiyát talán nem kell bemutatni: a Resident Evil 2 mellett a Devil May Cry, a Viewtiful Joe, az Okami, a Bayonetta és a The Wonderful 101 köthető a nevéhez (illetve a Scalebound, amit a Microsoft lesöpört az asztalról…). A Twitteren több tweeten keresztül leírta a fejlesztés körülményeit. Fordítás következik:
„Mindenkinek köszönöm az üzeneteket, amik a Resident Evil 2 20. évfordulóját ünneplik! A RE2 volt az első játék, amit rendeztem, szóval az emlékeim között ez egy különleges helyet foglal el. Akkor csak 25 éves voltam, kevés tapasztalattal, így olyannyira elfoglalt voltam rendezőként, hogy nem nagyon élveztem a munkát. Sok rossz döntést is hoztam, és biztos vagyok benne, hogy sokan tudjátok: egyszer nulláról kellett kezdenünk mindent (a törölt verzió később Resident Evil 1.5-ként lett ismert).
Szerencsére [Shinji] Mikami és Noboru Sugimura (a forgatókönyvíró), illetve még sok stábtag a segítségemre igyekezett, így biztonságosan be tuduk fejezni a projektet, mielőtt a világra eresztettük volna. Sugimura elég idős volt ahhoz, hogy az apám lehessen, és amikor ránézett a Resident Evil 1.5-re korai állapotában, ő volt az, aki azt tanácsolta, hogy kezdjem újra, és ő adta meg mindannyiunknak a bátorságot hozzá, hogy tényleg ezt tegyük.
Ezek után ő és én jóformán hetekig egy tárgyalószobában kiabáltunk heteken keresztül, gyakran (állandóan?), majd a munka után elmentünk inni (és még kiabálni egymásnak), mielőtt végre befejeztük a forgatókönyvet. Semmilyen érzékem és tudásom sem volt a forgatókönyvírásban, szóval csak a fiatalságom energiáját használtam ahhoz, hogy haladhassak, és Sugimura sosem félt, hogy szemtől szembe jöjjön velem, ami nagy segítség volt. Sok nagy dolgot tanultam meg tőle, és az ő tanításait használtam ahhoz, amikor a Devil May Cry, a Viewtiful Joe és az Okami forgatókönyvét írtam. Sajnos Sugimura meghalt az Okami fejlesztése során. A mai napig arról ábrándozom, hogy mit mondott volna nekem, ha lehetősége lett volna játszani ezzel a játékkal.
Olyan sok emlékem van a Resident Evil 2-ről… ez volt az első alkalom a Capcomnak, hogy Japánon kívül rögzítsen angol szinkront, szóval az út során jöttünk rá néhány dologra. Ez volt számomra is az első külföldi utazás munkával kapcsolatban. Élénken emlékszem az első napra, amikor Kanadában megérkeztünk a stúdióba. A tolmácsunk hirtelen azt mondta, hogy gyomorfájdalmai vannak és visszamegy a hotelba. Jóformán nekem kellett rendeznem a szinkronmunkálatokat testmozdulatokkal és tört angollal… A rögzítés során hozzáadtam a forgatókönyvhöz egy sort, amikor Claire azt mondja: „Chris, meg kell találnom téged.” anélkül, hogy Sugimura rábólintott volna… és mivel ő már a Code Veronica történetét írta, kiabált, mert emiatt az egy sor miatt meg kellett változtatnia a forgatókönyvét.
Azt hiszem, ez volt az első alkalom arra is, hogy a Capcom egy külsős CG (számítógépes grafikával foglalkozó) produkciós céggel dolgozott, és sok megbeszélésre emlékszem az akkor az Imagicánál dolgozó Sasaki úrral. Megalkottuk a játékbeli jeleneteket a mozgásrögzítő (motion capture, mocap) technológiával, ami akkoriban még eléggé szokatlan volt.
Mivel olyan fiatal voltam, nem féltem semmitől sem, szóval számomra nagy célokat állítottam fel, vakmerően bemutattam a „zapping rendszert” [a két karakter, Leon és Claire között eltérő jelenetek, karakterek… – a szerk.], ami miatt arra kényszerültünk a fejlesztés utolsó szakaszában, hogy a játékot két lemezre rakjuk.
Hogy a munkából adódó stressz elől meneküljek, elkezdtem minden éjjel brandy-t inni, így az irodába másnaposan érkeztem minden nap, és az ebédszünet során egy üres szobában aludtam! Ah, de fiatal voltam! Ezek az emlékek számomra kicserélhetetlen emlékek. Nincsen számomra nagyobb megtiszteltetés, mint az, hogy milyen sokan szeretitek a Resident Evil 2-t még a mai napig is. Keményen fogok dolgozni, hogy sok, hasonló kaliberű játékot hozhassak el nektek!”
Ehhez nem kell többet hozzáfűznünk. Csak annyit, hogy köszönjük…
Forrás: Twitter
Thanks for the messages celebrating RE2’s 20th anniversary, everyone! (1/16)
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) 2018. január 24.