Vajon mennyire fut elfogadhatóan a Capcom új sikerjátéka a PlayStation 4-en és az Xbox One-on (illetve azok erősebb változatán)?
A DigitalFoundry, mint eddig minden alkalommal, ezúttal is kielemezte a PlayStation 4/Xbox One/PlayStation 4 Pro/Xbox One X teljesítményt, és vannak különbségek, nem is kevés. Kezdjük a felbontással: 1080p vs. 864p a PlayStation 4 javára az Xbox One ellen. Mindkettő a 30 FPS-t célozza meg, de ez nem nagyon tartható (de a PS4 képes 30 fölé menni néhol, ezt az X1 nem tudja). Itt is a Sony nyer: 26-30 FPS átlagot mutat fel a 24-26-tal szemben a Microsoft oldalán.
A PlayStation 4 Pro és az Xbox One X esetében kicsit más a helyzet, ugyanis az erősebb konzolok három módot kínálnak – az egyik a felbontásra, a másik a grafikára, a harmadik pedig a teljesítményre gyúr rá. A felbontás esetében a PlayStation 4 Pro 1800p-n fut checkerboard felskálázással, az Xbox One X pedig natív 1720p-t tud, és a Microsoft konzolján élesebb a látvány.
A teljesítmény/grafika módok mindkét konzolon 1080p-re limitálják a felbontást. A PlayStation 4 Pro nem mutat fel frame rate növekedést a felbontás mód után, míg az Xbox One X 42 FPS körül fut a grafika módban, kb. azonos szinten, amit a PS4 Pro teljesítmény módja hoz. A teljesítmény mód a PlayStation 4 Pro-n 40 FPS körül ingázik, míg az Xbox One X a felsőbb negyvenes számokban jár, és a Microsoft konzolja képes néhol (de nem csata közben!) másodpercenként hatvan képkockát. Valamilyen megmagyarázhatatlan okból kifolyólag a PlayStation 4 Pro több részletességet ad a távolban levő tárgyaknak. Sajnos sehol sincs lehetőség korlátozni a frame rate-et, ami 30-ra korlátozva stabilabb teljesítményt adhatna…
Eladások tekintetében Japánban (ahol csak PlayStation 4-re jött ki a játék) a kezdeti szállítmányok 92 százalékát el is adták, és ott egy hét alatt nem túlzás, de 1 millió 245169 példányban fogyott a Monster Hunter World. Ez bőven leveri az eddigi rekordokat (Wii-n a Monster Hunter Tri 520 ezer, a 3DS-en a Monster Hunter XX 848 ezer példánnyal startolt az első héten). Ahogy várható volt, a PlayStation 4-et is megtolta ott a Capcom címe, hiszen az előző héthez képest közel 267 százalékkal több fogyott a Sony konzoljából.
A játék jó, és szemmel láthatólag népszerűségnek örvend – a hosszú távú eladások így egészen jók lesznek…
Forrás: VG247, DualShockers



