A Ubisoft is közzétette negyedéves pénzügyi jelentését, amit errefelé lehet fellelni.
Az utóbbi kilenc hónapban a „játékos ismétlődő befektetése”, azaz a mikrotranzakció kategóriája (DLC, season pass, kozmetikus tárgyak, ilyesmi…) a francia kiadónak 318,5 millió eurót generált. Ez az egy évvel korábbi adatokhoz képest 87,4%-os emelkedés, és a teljes eladási eredményből is 26,7%-ot hozott össze ebben az időszakban (ami szintén növekedés a 2016-os 20,9% után). A Ubisoft szerint a digitális extra tartalom kevesebb marketing- és fejlesztési költséget igényel – példaként egy 1499 Helixbe kerülő (=15 euró), égő lovat hoztak fel az Assassin’s Creed: Originsből. A kiadó amúgy követi az Electronic Arts és az Activision Blizzard eredményeit, és célja utolérni a két rivális kiadó mikrotranzakciós százalékát (lásd második kép).
A Rainbow Six: Siege, ami 2015 decemberében jött ki, két évvel a megjelenés után rekord havi felhasználószámot mutatott fel – ez a játék egyike azoknak, amik a mikrotranzakciót nem a játékos kárára vetik be. (Azaz kozmetikus dolgokról van szó, a la Overwatch.) Alain Martinez, a Ubisoft pénzügyi főnöke szerint a lootboxokat ők úgy kezelik, mint „egy minőségbeli és választásbeli kérdés” – szerintük a pénzünkért megfelelő minőségű dolgokat kell kapnunk, és kizárólag opcionális tárgyakról legyen szó bennük. Azt is elmondta még, hogy a lootboxok szerencsejátékként való kezelése, és az ekörüli botrány túlzás, mivel már szerinte lenyugodt a párbeszéd erről a témáról. (Majd meglátjuk, monsieur Martinez…)
A Ubisoft az utóbbi negyedévben 725 millió eurónyi eladást hozott össze, messze felülmúlva a kitűzött célokat, és ebben értelemszerűen az egy év szünet után visszatérő Assassin’s Creed új része, az Origins volt az éllovas (amivel kapcsolatban szintén úgy vél a francia kiadó, hogy ebben a játékban helyes megközelítéssel éltek a lootboxok tekintetében). Ebből Yves Guillemot, a Ubisoft vezérigazgatója szerint kétszer annyit fognak az élettartama során eladni, mint a 2015-ös Syndicate-ből.
Felhívnánk a figyelmet a harmadik képre – „a PC-s lehetőség” ugyanis azt jelenti, hogy az öt évvel korábbi 7%-os eredményhez képest most a Ubisoft PC-n az eladásainak immáron 18%-át generálja. (A többi sallangot nem érdemes részletezni itt.) Az éllovas továbbra is a PlayStation 4: az utóbbi negyedévben 44%, az utóbbi kilenc hónapban 41%-ot tett ki az értékesítés rajta. Őt az Xbox One követi (25/24%), a Nintendo Switch pedig kapásból 6/8%-ot ért el – a prev-gen konzolok már csak 4/3%-nál járnak, a „többiek” (mobil, kiegészítő… – ezt írja a negyedik kép) pedig szintén 6/8%-ot dobtak a közösbe. Továbbra is Észak-Amerika az éllovas az eladásokban, de Európa is tartja magát (lásd ötödik kép).
Végezetül a Nintendo Switchről érdemes egy bekezdésnyit regélnünk: a hatodik képen ugyanis az látható, hogy bizony a Ubisoft a Nintendo első számú third-party (külsős) kiadója, és a Mario + Rabbids: Kingdom Battle lett a legtöbbet értékesített külsős játék a platformon. Martinez szerint a Ubisoft „nagyon örül” ennek, és Guillemot szerint a Nintendóval való kapcsolat „nőni fog”, és tovább építenék a két cég közötti együttműködést – több dolgot is közösen fognak csinálni, de erről több dolgot még nem árulhat el.
A Take-Two és az Activision Blizzard után tehát egy újabb füligszáj kiadóval van dolgunk…
Forrás: GameSpot, PCGamer, DualShockers, DualShockers, DualShockers, DualShockers