TESZT – Milestone. Itt akár fel is állhatnék az asztaltól és becsaphatnám magam mögött az ajtót, de akkor ki írná meg helyettem két oldalban, hogy ezúttal szerintem egy egészen korrekt játékot hoztak össze, amibe még egy pályaszerkesztőt és sikerült belehegeszteniük? Jó, mégsem hagyom itt az asztalt.
A motokrosszban már jártas a Milestone – három MXGP címük is van, és ha jól emlékszem, a hármas már az Unreal Engine 4-gyel készült. Ezúttal az amerikai AMA Supercross bajnokság 2017-es szezonjából készítettek egy játékadaptációt – itt a nyílt terep helyett stadionokban megy a krosszmotorozás, és érezhetően más hangulata is lett így a játéknak, a HUD stílusáról nem is beszélve. (Mondjuk kicsit elkéstek vele, nem?)
Minden kezdet nehéz…
…de ebben a játékban mocskosul az. Ezúttal ahelyett, hogy karaktert készíttetne velünk a Milestone terméke, rögtön bedob egy versenybe. Csak úgy, tanulásképp. Van-e tutorial? Nos, a verseny során jobb oldalt láthatjuk a gombkiosztást, de a menükben a tutorial csak szövegesen van elintézve. Tessék gyakorlatban megtanulni mindent! Ez kicsit gáz. Főleg azoknak lesz baja, akik motokrossz játékkal még sosem foglalkoztak. Ezzel a Milestone lábon lövi magát. Így például nekünk kell megtanulni, hogy a jobb karral tudjuk motorosunk testtömegét mozgatni, ami az ugratásoknál és landolásoknál játszik fontos szerepet. (Persze a Milestone-tól megszokott módon beállítható az is, hogy automatikusan elvégezze ezt helyettünk a Supercross. Nem fogom leírni még egyszer a nevét, max a végén!)
Az első versenynél elég poén volt, hogy a rajtnál a fél mezőny eltaknyolt. Itt eleinte tartottam attól, hogy a játék egy újabb vacak 5/10 munkásság lesz, de félelmeim lassan eltűntek, ugyanis a verseny után a karrier módra bökve létrehozhattam saját motorosom (itt azért kimutatkozódik az olaszok hiányossága, mint mindig), hogy aztán az alacsonyabb kategóriákból felküzdhessem magam a csúcsig, még úgy is, ha a rewindokat bevetem – mert igen, ilyen is van -, és az a kezdőknek nagyon is fontos lesz. A pályákat ugyanis meg kell tanulni, mert anélkül eltévedünk és respawnolunk a mezőny végén (ugyanúgy gány módon odateleportálva), vagy zakózunk továbbra is irreális ragdoll stílusban, és igen, megint motorra teleportálva. Ja, és ne feledjük, hogy a pálya maga is folyamatosan változik, ugyanis a nyomvonalak is láthatóvá válnak. Erre figyeljünk még amellett, hogy ne nagyon rongyoljunk át a tereptárgyakon (kivéve azokon, amiben pusztán elakadunk…), mert ha azok a pályára gurulnak, akkor útban lesznek. Főleg nekünk. Tolatni meg nem élmény.
Tölt ő
A játék másik komolyabb hibája az, hogy mintha sokat töltene. Nem akkora mértékű a várakozás, amit a RIDE bemutatott pár éve, de ez eléggé szomorú, és az Unreal Engine esetében többször látott textúrabetöltődés is feltűnik. A látvány többnyire korrekt lenne ezen kívül. A hangok viszont… hm. Nem tudom, szerintem száraz. Itt most nem a versenyek előtti kommentárra gondolok, amit Ralph Sheheen (amerikai sportkommentátor) nyújt, hanem a motorok hangjára. Itt még lenne hová fejlődni.
A többiek
A fizikában nem nagyon lehet – az többnyire okénak tűnik a Milestone szintjéhez képest. Mi a pálya a karrier móddal? Krediteket gyűjtünk, amivel szponzorokat szerzünk, és lassan felkapják a fejüket a nagyobb csapatok – semmi szokatlan nincsen itt.
A pályaszerkesztő, na kérem, EZ dobja meg a játék értékelését. Jó, nem olyan elképesztően bonyolult, de azért lehet pályákat csinálni vele, és ez a játék élettartamát meg tudja tolni. És az online? Nos, itt még kevés játékossal találtam szembe magam, de a megszokott dolgokat láttam működésben… Amerikában ennek lesz foganatja, de Európában nem tudom, mekkora élettartama lesz.
Jó
Mivel a játék bitang módon büntet és nem ad segítséget a kezdőknek megfelelő módon, elzuhan a nyolcas, sőt, a hét és feles értékeléstől is. Ez a játék egy jószívű hetest érdemel tőlem, ugyanis a pályatervezővel és a hangulattal nagyot dobtak. Minden másban echte Milestone-alkotás. Akinek bejött az MXGP3, annak ajánlom. Többieknek csak olcsón.
-V-
Pro:
+ Pályatervező!
+ Az amerikai hangulatot áthozták elég rendesen
+ Licenszből nehéz lenne jobbat kihozni
Kontra:
– A kezdőket fenékbe fogja rúgni… SOKSZOR
– Hangokban gyengélkedik
– Mintha kicsit sokat töltene
Kiadó: Oizumi Amuzio, Milestone S.r.l, Square Enix, BigBen Interactive
Fejlesztő: Milestone S.r.l
Stílus: Motokrossz
Megjelenés: 2018. február 13.
Monster Energy Supercross - The Official Videogame
Játékmenet - 7.4
Grafika - 6.9
Zene/Audio - 5.2
Fizika - 7.6
Hangulat - 7.8
7
JÓ
Talán végre elkezdték magukat összekapni az olaszok.