Az Egyesült Királyság a játékipar számára az egyik kiemelt régió – és ha itt is fogyóban a lemezes játékvásárlás, másutt is ez fog bekövetkezni.
Az UKIE eheti listája azért gyorsan szóba kerül: FIFA 18, Grand Theft Auto V, Call of Duty: WWII a dobogón, a Mario Kart 8 Deluxe a Switchen feljött a 4. helyre (a Mario Odyssey is 6.), a Monster Hunter World az 5. A PlayerUnknown’s Battlegrounds 9. helye is korrekt. Ezek csak a lemezes értékesítések!
2016-ban az angliai szupermarketek (Tesco, Asda, Morrisons, Sainsbury’s…) a lemezes játékértékesítések 24,3%-át tették ki. Ez tavalyra 21,1%-ra zuhant. A GAME/indies/Argos által fémjelzett játékboltok esetében is zuhanás van 39,8%-ról 37,4%-ra. Az öt éve elkezdődött trend tehát folytatódik. Így nem csoda, hogy az online értékesítés (és itt nem csak a PlayStation Store/Xbox Marketplace/Steam hármasra kell gondolni, hanem pl. a játékboltok online shopjaira is!) 35,9%-ról 41,5%-ra ugrott tavalyra. (Mégis a „kézzel fogható” boltok száma növekedett 6892-ről 6908-ra…)
Érdemes megfigyelni tehát, hogy lassan kiürülnek a „teszkós” videojáték-polcok (az angliai átlagban itt a legdrágábbak a játékok, főleg azért, mert új címekre koncentrálnak), és a Nintendo Switch miatt bekövetkezett minimális átlagáremelkedés (2,5%-kal 33,47 angol fontra, kb. 11 ezer forintra) is megemlítésre méltó még.
Magyarországon még van divatja a lemezes vásárlásnak, hiszen itt a kisebb keresetek miatt a kereslet is valamelyest kisebb, így a használt játékok üzletelése még mindig elég gyakori (és olcsóbb is mindenkinek). Mi még el vagyunk maradva.
Forrás: GameSpot, GamesIndustry