A Rising Star Games és a Ground Shatter egy árkád shootert jelentett be, ami eléggé erősen hajaz a XIII nevű játékra.
A RICO egy mozaikszó (mint pl. az OTP is): ez az amerikai „Racketeer Influenced and Corrupt Organizations” törvényre hivatkozik, ami magyarul „Gengszterek által befolyásolt és korrupt szervezetek” lenne. (Remélhetőleg nem fogják magyarosítani: GÁBÉKSZ!) A viccet félretéve, a játékban – és itt a sajtóközleményt idézzük – rúgjuk ki az ajtókat, iktassuk ki a rosszfiúkat, és használjuk ki a meglepetés erejét, hogy a magunk előnyére fordítsuk a hátrányos szituációkat.
A modern filmek által inspirált RICO egy kooperatív, multiplayer FPS lesz, véletlenszerűen generált pályákkal (a la STRAFE, vagy a No Man’s Sky bolygói is jó példák erre), és napi kihívásokkal. A játék során több fegyvert, azokhoz testreszabhatóságot, illetve „jelleget” nyitunk meg, ami a karakterünk képességeit feljavítja és módosítja. Persze az elnevezés azért kerettörténetileg jelen van: 24 óránk van megoldani az adott bűnügyet, ami szintén véletlenszerűen lesz generálva.
Tetszetős az elképzelés – ilyesmit kb. 14 éve láttunk a Ubisofttól a XIII-ban, ami egy cel-shaded FPS volt PS2-n, X-en, GC-n és PC-n. A RICO ősszel érkezik PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re. Figyelem, osztottképernyős játékmenetet is felfedezni vélünk a lenti képeken!