TESZT – Nahát, az Electronic Arts is elkezd újrakiadni. A Burnout Paradise mondjuk éppen egy egészen korrekt kis játék volt 2008/2009-ben (attól függően, hogy a konzolos vagy PC-s megjelenést nézzük – igen, közel EGY ÉV eltérés van a kettő között…), és ma is szerintem valahol a 9-es pontszám környékén kapna. Mi a helyzet egy évtizeddel később?
Érdemes megfigyelni, hogy nem mondtam kapásból azt, hogy egy PORT-e ez vagy sem. A Devil May Cry HD Collection szerintem az volt, és szerintem közel vagyunk ahhoz, hogy ebben az esetben is erről van szó, igaz, a DigitalFoundry szerint ennek ellenkezője áll fenn. Akkor lássunk egy kommentár nélküli összehasonlítást…
Take me down to the Paradise City…
Kezdő licenszünk megszerzése után (ahol a saját, ronda arcképünk is fenn lehet, ugyanis fotózhatunk) kapásból eltérést láthatunk az eddigi Burnout részekhez képest: nyílt környezetet kapunk, öt eltérő városrésszel! Nomen est omen, a játékban törnünk, zúznunk kell, és azért lesznek olyan feladatok is, ahol megadják a kezdő és a végpontot, de aztán úgy jutunk oda, ahogy mi szeretnénk.
A Road Rage-ben kapunk egy időlimitet, és aztán ennyi idő alatt kell a lehető legtöbb versenytársunkat kipenderíteni az autójukból, a Marked Man során egy célpontot kapunk, miközben a többieknek MI leszünk a célpont – vagy megmenekülünk a biztonságos pontra jutva, vagy finoman szólva is rongyosra zúzzák járművünket az ellenfeleink; a Showtime esetében pedig a lehető legnagyobb karambolt kell egy nyugis kereszteződésben létrehozni. Ezek jelentős részét multiplayerben is átélhetjük, ahogy még inkább átjön az érzés: a Burnout Paradise sem akkor, sem most nem veszi komolyan magát, és emiatt is nevezhető sikeresnek. Ehhez hozzávehetjük még azt is, hogy a fejlődési rendszerbe nem nyúlt bele az Electronic Arts, így nincsenek itt azok a bizonyos mikrotranzakciók sem. Hála a jó égnek… ez egy plusz pont a játéknak. (Ez sajnos napjaink játékiparát jellemzi…)
Tartalmilag az összes eredetileg megjelent DLC-t magába foglalja, így motorozhatunk is, játszhatunk rendőrösdit (Cops & Robbers), vagy a Toy Cars esetében nem éppen 1:1 méretarányú kocsikkal szórakozhatunk. Az autók amúgy három kategóriára bonthatóak: Stunt, Speed, Aggression. Kicsit szívás, ha rossz kocsink van az adott eventre, ami az alapjátékban is talán hülyeség volt.
…where the grass is green and the girls are pretty…
Audiovizualitásában a Burnout Paradise újrakiadása hozza a kötelezőt: grafikailag valamelyest javult, a soundtrack pedig teljes egészében át lett emelve a PS3/X360 párosról, így max hangerőn lökhetjük a Guns ‘n’ Rosestől a Paradise City-t is, vagy mondjuk a Depeche Mode-ot.
Visszatérve a látványvilágra: nem olyan ütős a RenderWare engine-en futó játék grafikája, mint mondjuk a Gran Turismo Sport, de szebb lett, és igen, a PlayStation 4 Pro felskáláz 4K felbontásra a checkerboard megközelítéssel – úgyhogy ezúttal igenis VAN előnye az erősebb konzol birtoklásának…
…please take me home
Ha a REMASTERED kiadást kellene értékelnem, akkor adok rá egy jószívű nyolcast. Nem rontották el azzal, hogy mikrotranzakciókkal telepakolták volna, de látványában nem olyan kiemelkedő a frissítéssel sem. A játék eredetileg sem tartalmazott Crash módot, ami talán illett volna ide is. Szerintem a Burnout 3: Takedown **A** mérce a franchise történetében. Az lett a legjobb. Ehhez képest a Paradise sem rossz, de nem tökéletes.
És mivel a Devil May Cry HD Collection esetében is magát az új változatot értékeltem, itt is akkor legyen így (mondjuk a történet helyett nem írhatok fizikát az értékelőbe, mivel árkád a cucc… akkor legyen egy egyedi szám az elején). De PC-n ha megvan (és az már 9 éve, hogy kijött, úgyhogy krumplin is futna), nem venném meg megint. A Criterion ha nem lenne kiherélve, mondanám, hogy csináljanak egy új részt, de félek, hogy az Electronic Arts pénzéhessége elszúrná. Úgyhogy jöjjön a végszó…
-V-
A játékot a KonzolKirály.hu webáruház bocsátotta rendelkezésünkre!
Pro:
+ Checkerboard 4K-t támogat PlayStation 4 Pro-n
+ Nincsenek mikrotranzakciók!
+ Akciódús, tempós játékmenet
Kontra:
– Eh, azért a látvány nem a legjobb…
– Rakhattak volna bele valami pluszt… például a Crash módot?
– Mindig el kell vezetgetni a roncstelepig a kocsicseréig, ami zavaró tud lenni, és igen, ez a régi játék hibája, de nem tudok hármat felhozni
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: eredetileg Criterion, portolta a Stellar Entertainment
Stílus: árkád török-zúzok, de jót szórakozok autósdi
Megjelenés: 2018. március 16.
Burnout Paradise Remastered
Játékmenet - 7.6
Grafika - 7.2
Török-zúzok faktor - 8.2
Zene/Audio - 9.1
Hangulat - 8.4
8.1
KIVÁLÓ
A Burnout Paradise továbbra is egy szórakoztató, korrekt árkád versengés, ami még ma is időtálló minőségű darab