TESZT – Left 4 Dead első két része után sokan a harmadik részre ácsingóztak a játékosok közül. Ez nem valósult meg, mivel a Turtle Rock Studios fogta a Cryengine-t, majd erre épített egy monsztagyilkos csapatos játékot. Lényegre törve: az Evolve-nak vannak kiemelkedő pillanatai, de a legtöbbször visszalép az „oké” szintre. Van baja, de talán így is remeknek nevezném…
A játék indításakor – legyen az digitális, ami 22 giga, vagy lemezes, ami 50… ezt így hogy? – kapásból egy ízelítőt kapunk a Goliath névre hallgató szörny képességeiből, ugyanis ez funkcionál a tutorial szerepeként.
Ránk is fér, hiszen egy picit másfajta játékmenetre számíthatunk szörnyformában, hiszen a játék neve – szó szerint ez fejlődést jelent igeként – éppen eme újításra utal: a pályákon elszórt vadállatokat érdemes felzabálni, mert ezáltal szintet léphetünk és ez nem csak optikailag változtat meg minket Chokito-rondából Selmeczi Gabriella-rondává, hanem több életerőnk is lesz, illetve a képességeink is kaphatnak egy kis buffot.
Tanulj meg ölni, tanulj megölni
Szörnyként azért esélyünk lesz a túlélésre illetve arra, hogy a vadászokat kifektessük, hiszen azért mégiscsak egy 1v4 felállásról beszélünk. Egy jól irányzott ugrással kitaposhatjuk a többiek belét (amit aztán meg is ehetünk, lol), de pirított embereket is falatozhatunk, ha erre támadna kedvünk. Persze a Goliath mellett a Kraken és a Wraith is várja, hogy irányításunk alá vegyük, de addig bizony játszani kell… és arra talán gond nem lesz! 🙂
Viszont nem mehetek el emellett szó nélkül: miért limitál a Turtle Rock engem csak a Goliath használatára a játék elején? Ez igen, lehetne inspiráció a több játékóra elérésére, de szemöldököket felvonó hatásával visszanyalhat a fagylalt szerintem.
Lllllasssssúúúúú
A játék legnagyobb problémája véleményem szerint a grindkényszer. Igenis időt KELL befektetnünk abba, hogy azt az új képességet megszerezhessük. Itt egy szint egy perk eléréséhez. Nem-nem, addig a szintig csak a Goliath marad a szörnyoldalon. Furcsa kontrasztja van így az egésznek a Left 4 Dead-del összehasonlítva – mivel ugyanarról a fejlesztőcsapatról beszélünk, elengedhetetlen az összehasonlítás -, mert ott szinte már az elején annyit nyomott a kezembe, hogy éljek túl, itt pedig akár már túl sok időt kell eltöltenem ahhoz, hogy meglegyen minden.
Egyedül nem megy
Tényleg. Szólóban játszani bevallottan is unalmas, egyszerűen nincs meg a hangulata annak, amikor három baráttal összeülve megpróbáljuk megfektetni a monsztát. A csapatmunka kifizetődő, mert a négy osztály együttműködése szinte megállíthatatlanná tudja tenni a csapatot. Az Assault értelemszerűen a frontvonalba kívánkozik – tankolósoknak talán Hyde lesz a jobb választás Markov helyett, a TF2-fanatikusoknak meg Parnell lehet ígéretes.
A Medic a doktor szerepeként van jelen – itt a kedvencem Val volt a mesterlövészpuskájával, de Lazarus a rövidtávú buffjával és Caira sebességboostjával sem rossz. A Support is inkább támogató szerepű, mégpedig abban tud hatalmas segítség lenni, ahogy leálcázza a csapatot. Hanknek a pajzsa, Bucketnek pusztán a robotléte, míg Cabot a sebzésszorzója lehet a csábító. A Trapper képes a szörnyet egyfajta ketrecbe zárni, ami értelemszerűen eldöntheti a meccset – itt Maggie/Daisy, Griffin vagy Abe közül lehet majd választani, a nagyobb távra célzóknak Abe-et javaslom, de szigonykedvelőknek Griffin lehet a tuti… 🙂
Eladom a bőröm
Ami engem kifejezetten zavart, az nem volt más, mint a Store-ba lépve a skinek árulása pénzért. Megismétlem: skinek, árulása, pénzért. Az első nap. Mi a rosseb? Most komolyan, ennyire nagy szükség van a pénzre ahelyett, hogy a játékra való ösztönzés helyett inkább értékesítésre kerülnek ama skinek? Szerintem ez lehúzás: inkább nyitnám meg adott szinteken ezeket (vagy akár néhány durva kihívást teljesítve), mert komolyan, simán fel lehet mászni arra a 40-es szintre (ki fogadna arra, hogy majd ezt feltolják szépen 50-re, majd 60-ra?), ami jelenleg a maximum a játékban.
Hát…
Nem rossz ez a játék, csak szerintem egy picit kevésnek tűnik. Persze, jön majd egy negyedik szörnyeteg és egy pár pálya is, de akkor is, kicsit kevés a tartalom. Ez, hogy már a rajtnál egy halom item pénzbe kerül, elég szomorú. Kicsit grindolós lett a játékmenet, aminek megvan a lehetősége arra, hogy sikeres legyen, de sajnos visszahúzza pár dolog… egyszerűen ezt a játékot meg kell tanulni. Nincsen az a szinte azonnali sikerélmény, mint a L4D-ben. Kevés szörny, de jó vadászok. Ajánlom-e? Természetesen. De ez így nem maradandó. Képes leszel-e annyit játszani, hogy meglegyen a max szinted?
-V-
Pro:
+ Néhol nagyon hangulatos
+ A játékmenet rendben van
+ Többféle szörny és játékstílus
Kontra:
– Fizetős tárgyak, skinek első napon?!
– Csak három szörny? (Rajtnál egy?)
– Grindigényes
Kiadó: Turtle Rock Studios
Fejlesztő: 2K Games
Stílus: akció, TPS, teampaly, „left4dead”
Publication: 2015 február 9
Evolve
Játékmenet - 7.8
Grafika - 8.2
Sztori - 5.8
Zene/audio - 7.8
Hangulat - 7.2
7.4
JÓ
Nem rossz ez a játék, csak szerintem egy picit kevésnek tűnik. Persze, jön majd egy negyedik szörnyeteg és egy pár pálya is, de akkor is, kicsit kevés a tartalom. Ez, hogy már a rajtnál egy halom item pénzbe kerül, elég szomorú.