Valamin titokban dolgozik a PlatinumGames a Bayonetta 3 mellett – ezzel kapcsolatban bizakodóak.
Kyotóban, Japánban megrendezésre került a Bitsummit Volume 6, ahol Hideki Kamiya (Resident Evil 2, Devil May Cry, Viewtiful Joe, Bayonetta, The Wonderful 101…) és Atsushi Inaba válaszolt pár kérdésre. Inaba a mély történetekkel rendelkező játékokat kedveli, míg Kamiya általánosságban véve szereti őket (tehát nem csak az akciójátékok érdeklik) – példaként felhozta, hogy a Nintendo DS-re kijött Call of Duty-t is végigjátszotta. A tökéletes akciójáték Kamiya szerint a Famicomra (NES-re) kijött Castlevania lenne, míg Inaba kétkedik ennek létezésében.
Kamiya szerint a titok amögött, hogy egy akciójátékban tökéletes kombókat lehessen alkotni, az nem más, hogy a játékos érezze magát a karakter bőrében, hiszen így jól fogja érezni magát a menőnek nevezett mozdulatok kivitelezése során. Inaba kiemelte, hogy bár úgy vélik az emberek (és mi is), hogy a PlatinumGames remek kombó-akció játékokat készítenek, nem ez a céljuk – a kombós dolgok maguktól jönnek, és olyan címeket fejlesztenek, amiket szeretnének, és olyanok lesznek, amiket a játékosok kedvelnek. (Valószínűleg ezek alól kivételek az Activisionnek készített, olcsóbb licensz-címek – pl. Transformers Devastation.)
Inaba a Bitsummit Vol. 6 logó láttán a The Wonderful 101-ra emlékezett, ami épp a hatodik cím volt, amit fejlesztettek, (itt Kamiya poénosan és önkritikusan kiemelte, hogy a játék címe az eladások miatt lehetne The Unwonderful 13 is) és nem zárkóznak el a Nintendo Switch porttól. (Ezt mondjuk már mintha teaselték volna…)
Inabától megkérdezték a jelenlevők, hogy miként tudnak talpon maradni a nyugati, nagy büdzsével rendelkező AAA-játékok ellen. Szerinte már-már rémisztő, amennyi pénz elköltésre kerül egy ilyen cím fejlesztése során (ezzel nem tudunk vitatkozni), és emiatt hiába fogy több millió példányban el egy játék, így is csődbe mehet a stúdió. Ezért is a PlatinumGames több projektet futtat eltérő költségvetésekkel, és ezek között saját maguk által kiadott címek is vannak, és így a legbiztonságosabb nekik, megőrizve a stílusukat. Kamiya szerint nem a pénzről szól (példaként felhozta a Pacific Rim 2-t mint gagyi film), hanem inkább arról, hogy mit szeretne a rendező alkotni, legyen az kicsi vagy nagy játék – a legfontosabb az, hogy erre képes legyen az illető.
Inaba végül elmondta, hogy néhány érdekes játékon dolgozik jelenleg is a PlatinumGames, és ezek egyike egy bejelentetlen, titkos projekt, amit olyan újnak és innovatívnak mondott, ami „fejre fogja állítani az akció műfajt” – ezt még a PlatinumGamesen belül sem ismeri mindenki.
Látván, hogy mennyire szívből jövő válaszaik voltak a kérdésekre, lehet bízni bennük. Elvégre a PlatinumGames korábban a Vanquish-sel is dobott egy nagyott, a Metal Gear Rising: Revengeance is a nevükhöz köthető, és azért a Wii-s MadWorld sem volt rossz…
Forrás: DualShockers