Yoshida, aki a héten egy fejlesztői legenda díjat fog átvenni az Egyesült Királyságban, úgy véli, hogy nem sok értelme van a játékokra „rábaltázott” játékmódoknak.
A Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios főnöke az MCVUK-val beszélgetett el, ahol elmondta, hogy a Sony számára szükséges az AAA címek fejlesztése: „Az AAA játékok terén a játékfejlesztés mérete és az általa használt technológia annyira megnőtt, hogy úgy érzem, minden egyes új projekt elindításakor egy hatalmas tétet teszünk fel. Ha sikerrel járunk, akkor az eredmény a művészet és a technológia lenyűgöző kombinációja több órányi, nagyon lekötő, interaktív szórakoztatással egy nagy, gyakran nyílt világban, amiben életszerű karakterek és elképzelt lények vannak.
A befektetés mértéke miatt minden játék túl nagynak érződik, hogy megbukjon, és ezeknek az AAA projekteknek kezelése hatalmas nyomást kelt. Ezek a játékok az ipar hajtóerői, hogy az egyre inkább mainstream szórakoztatás legyen. Továbbra is tolnunk kell az AAA játékok készítésének művészetét.”
Kifejezte, hogy manapság felesleges „félgőzzel” készült egyjátékos vagy multiplayer módokat fejleszteni, és a fejlesztők, kiadók okosan csak egyre koncentrálnak, hogy az igazán ütős legyen: „Napjainkban kifejezetten nagy kihívás egy sikeres egyjátékos vagy egy élő multiplayer játékot megalkotni. Ezeknek a játékoknak a fejlesztésének művészete annyit haladt, hogy a fejlesztők kiválasztják, mi az erősségük, és hogy hová koncentráljanak [a fejlesztésben]. Nem segít, ha egy egyjátékos játékhoz egy „félkész” multiplayer mód kerül, vagy fordítva. Ez szerintem a fejlesztők és kiadók részéről racionális gondolkodásra utal.”
Ezzel nem is lehet vitatkozni. A Sony egyik fejesének gondolata így amúgy összeegyeztethető Amy Hennigével is, aki pedig értékeli, hogy a japánok továbbra is koncentrálnak az AAA egyjátékos címek készítésére is.
Forrás: WCCFTech