Az amerikai piacon az utóbbi időszakban nem a Sony volt az éllovas, de a nyár közepére visszaküzdötte magát az első helyre.
A VentureBeat gyakran beszámol arról az iSpot.tv-s együttműködés révén arról, hogy a nagyobb videojátékos cégek milyen mértékben költekeznek televíziós reklámokra. A májusi ipari 24,6 millió dolláros költségek júniusban 27,7 millióra nőttek. Ezt a pénzt 28 brand 65 hirdetése hozta össze összesen több mint 13 ezer vetítéssel, amik összesen 2,1 milliárd televíziós megtekintést mutathattak fel.
A PlayStation több mint a piac harmadát felkarolta júniusban: bár csak három reklámjuk volt 998 vetítéssel (ez a 13 ezerből ugye nem sok…), a 411,7 millió megtekintésért 9,6 millió dollárt költött. Ebből a legtöbbet a Sony a Play Fearlessly (játssz bátran) reklámra dobott ki (6,1 millió dollár). Az, hogy melyik adókon kerültek képernyőre a hirdetések, nem kerülnek megemlítésre – számunkra ismeretlen csatornákról van szó. (Azért a műsorokat megnevezzük: NBA-döntő, South Park, Fear the Walking Dead.)
A Nintendo lett a második legtöbbet költekező (7,3 millió dollár 15 hirdetésért, ami 3700-szor lett levetítve kb. 461,1 millió megtekintésért), és ebből kb. 2,6 milliót a Nintendo 2DS XL-t hirdető Best Summer Getaway vitt el. (Műsorok: Spongyabob, The Loud House, Copa Mundial.) A 3. helyre a FoxNext Games ért (kb. 2 millió dollár egy reklámért [Assemble Your Squad], 529 vetítés, kb. 109,8 millió megtekintés; MLB, Ghosted, NASCAR programok során), a Warner Bros. Games épp lemaradt a dobogóról (kb. 1,6 millió dollár, négy hirdetés, 1000+ vetítés, 279,1 millió megtekintés), és ebből a legnagyobb költségű (1,2 millió) a Lego Pixar The Incredibles: It’s Time reklám volt. (Műsorok: Spongyabob, The Loud House, Gumball világa) A lista végén a Plarium Games látható (1,4 millió dollár négy reklámra, 1500+ vetítés, ~74 millió megtekintés), és közel egymillió ment el a Vikings: War of Clanst hirdető Truth or Tale reklámra. (Műsorok: PBA bowling, 2018 Reebok CrossFit Games, The Jim Rome Show.)
Azért érdemes megfigyelni, hogy a hazánkban példátlan mennyiségű pénzt képes szinte mindenki költeni TV-reklámokra (amiből valahogy megint kimaradt a Microsoft!). Ha egy magyar lista készülne, minden bizonnyal maximum néhány millió forint lenne az, amit a legtöbbet költekező cég fel tudna mutatni.
Ennyit ér a mi piacunk a Balkán sarkán.
Forrás: VentureBeat