Újra a PlayStation költött a legtöbbet televíziós hirdetésekre

Az amerikai piacon az utóbbi időszakban nem a Sony volt az éllovas, de a nyár közepére visszaküzdötte magát az első helyre.

A VentureBeat gyakran beszámol arról az iSpot.tv-s együttműködés révén arról, hogy a nagyobb videojátékos cégek milyen mértékben költekeznek televíziós reklámokra. A májusi ipari 24,6 millió dolláros költségek júniusban 27,7 millióra nőttek. Ezt a pénzt 28 brand 65 hirdetése hozta össze összesen több mint 13 ezer vetítéssel, amik összesen 2,1 milliárd televíziós megtekintést mutathattak fel.

A PlayStation több mint a piac harmadát felkarolta júniusban: bár csak három reklámjuk volt 998 vetítéssel (ez a 13 ezerből ugye nem sok…), a 411,7 millió megtekintésért 9,6 millió dollárt költött. Ebből a legtöbbet a Sony a Play Fearlessly (játssz bátran) reklámra dobott ki (6,1 millió dollár). Az, hogy melyik adókon kerültek képernyőre a hirdetések, nem kerülnek megemlítésre – számunkra ismeretlen csatornákról van szó. (Azért a műsorokat megnevezzük: NBA-döntő, South Park, Fear the Walking Dead.)

A Nintendo lett a második legtöbbet költekező (7,3 millió dollár 15 hirdetésért, ami 3700-szor lett levetítve kb. 461,1 millió megtekintésért), és ebből kb. 2,6 milliót a Nintendo 2DS XL-t hirdető Best Summer Getaway vitt el. (Műsorok: Spongyabob, The Loud House, Copa Mundial.) A 3. helyre a FoxNext Games ért (kb. 2 millió dollár egy reklámért [Assemble Your Squad], 529 vetítés, kb. 109,8 millió megtekintés; MLB, Ghosted, NASCAR programok során), a Warner Bros. Games épp lemaradt a dobogóról (kb. 1,6 millió dollár, négy hirdetés, 1000+ vetítés, 279,1 millió megtekintés), és ebből a legnagyobb költségű (1,2 millió) a Lego Pixar The Incredibles: It’s Time reklám volt. (Műsorok: Spongyabob, The Loud House, Gumball világa) A lista végén a Plarium Games látható (1,4 millió dollár négy reklámra, 1500+ vetítés, ~74 millió megtekintés), és közel egymillió ment el a Vikings: War of Clanst hirdető Truth or Tale reklámra. (Műsorok: PBA bowling, 2018 Reebok CrossFit Games, The Jim Rome Show.)

Azért érdemes megfigyelni, hogy a hazánkban példátlan mennyiségű pénzt képes szinte mindenki költeni TV-reklámokra (amiből valahogy megint kimaradt a Microsoft!). Ha egy magyar lista készülne, minden bizonnyal maximum néhány millió forint lenne az, amit a legtöbbet költekező cég fel tudna mutatni.

Ennyit ér a mi piacunk a Balkán sarkán.

Forrás: VentureBeat

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu