The Council – Episode 4: Burning Bridges – Démon Tools!

TESZT – A zombiktól a politikai, sőt, immáron emberfeletti képességekkel felvértezett dialóguscsatákra ugrani kellemes meglepetésként ért, ugyanis bár a Telltale a játékmenetével az előző epizódjához képest nem újított, a Big Bad Wolf játéka képes volt arra, hogy az ingujja alól egy ászt terítsen az asztalra… s mégis, az összkép ezúttal nem olyan felhőtlen.

 

Sikeresen megoldódott a rejtély, ami körül az előző epizód összpontosult. Végre kiderült, hogy mi van a kapu mögött – a koporsók mellett tőrök vannak, és nekünk kell a megfelelőt kiválasztani. Ekörül fog a Burning Bridges epizód első fele zajlódni… vagy inkább harminc százaléka.

Történetmagyarázat!

Az angol kifejezés szerintem sokkal jobban hangzik (plot exposition), és nem véletlenül ez a címe ennek a két, három, valamennyi bekezdésnek. Miután kiválasztottuk a tőrt (ehhez körül kell itt-ott nézni, és konfliktus is lesz majd), édesanyánkhoz tartanánk, ámbátor meg fog minket Mortimer állítani. Na kérem, itt úgy 20-25, ha nem 30 percnyi háttértörténet fog lezajlani, kifejtve Mortimer történetét, és bizony mi is alaposan ki leszünk fordítva. Egy karakter beront az ajtón, lefegyverezzük, majd itt belép egy új játékmenet-mechanizmus, és itt egyszerűen lehetetlen spoilermentesen fogalmaznom: képesek leszünk gondolatot olvasni.

Ezzel egy újabb „energiacsík” lép be, és ezt a Devil Thornnal lehet újratölteni a legkönnyebben, és a dialógusok során tudunk gondolatolvasára vállalkozni, amivel könnyebben kitalálhatjuk, hogy kinek mi a gyenge pontja (ha nem tudnánk még). Ezután mennénk édesanyánk után, és valószínűleg eléggé gondolkodva arról, hogy kiben lehet bízni. Nekem például túl késő volt leérnem a partra, egy karakter ugyanis kivégezte Sarah-t. A gondolatolvasás után én is hasonlóan cselekedtem (ugyanis arra gondolt az illető, hogy fejezzem be az életét…), és ezzel a napnak itt vége is volna.



Jó, itt sem tudom elkerülni, de vannak Daemonok, magyarosítok innentől, démonok. Egyikük felkeres minket, és újabb jó 5-10 percnyi történetmagyarázat következik, és Mortimer és közte később döntenünk kell. Addig is egy Mortimer egy újabb képességünkre világít rá, és ez pontosan az lesz, amiket az álmainkban már láttunk. Ehhez hozzácsaphatjuk a puzzle-t (levélírás titkos kóddal, továbbá a megfelelő pecséttel), és egy újabb konfliktuson kell átesnünk, és ez bizony eléggé váratlan, szokatlan szituációban fog bekövetkezni. A végén jön a döntés (pontosabban lesz előtte egy másik is, de arról nem nagyon lenne ildomos írnom…), és készülünk a szavazásra, ahol bizony egy ellenszavazat is megbuktathat minket. Vége. Eléggé hirtelen lett vége az egésznek, és az epizód maga is kb. két óra volt. Vagy egy kicsit kevesebb? Nem tudom így hirtelen, de akkor most ki is kellene fejtenem a második oldal végén virító értékelést. Magyarázom a bizonyítványom. Írta: Karinthy Frigyes.

Magyarázom a bizonyítványom

Hát kérem szépen, először is: ez még nem végleges játék – ez csak afféle lenyomat, amit ideiglenesen kiosztottak nekem. […] Tévedések, grafikai hibák, és a szinkronhoz képest eltérő feliratok derültek ki, amiket orvosolni kellett volna. Igen. […] Kérlek, kedves Big Bad Wolf, közöld a fejlesztőiddel, miszerint sajnálatos tévedés történt játékoddal, hibás tételek csúsztak bele. […] Sajnos, így is ki kell adni a bizonyítványt, […] kérd meg kedves fejlesztőidet, ne haragudjanak meg ezért az értékelésért. […] Ez nem nyolcas, ez hetes, csakhogy a recenzíóért felelős illető olyan furcsán írja a hetest, hogy nem kanyarodik rendesen.



Karinthy-t félretéve tényleg vannak problémák: például az, ahogy Louis az anyja halálát kimondja, hogy „No! What’s happened? No, Mother! No!!”, az szerintem AZ ÉV EGYIK LEGGYENGÉBB SZINKRONALAKÍTÁSA. Ha meghalt az egyik felmenőnk, nem így, átélés nélkül, fura kiejtéssel reagálunk erre. A többi része a szinkronnak korrekt volt, de ez durva nagy negatív szerintem. A feliratok eltérnek a szinkrontól, sőt, a végén egyre gyakrabban, és még mindig vannak hibák, feliratok, rossz aposztrófot használnak ok nélkül, sőt, még elírások (!!!) is vannak benne. Ki a fene az olvasószerkesztő? Ki kéne rúgni rögvest! Ja, és ahogy korábban írtam: ezúttal nagyon sok dologra derül fény akció nélkül. Kevés az úgymond játékmenet. A tipikus negyedik rész átka a Telltale-től.

7

Ezért kap egy hetest a The Council negyedik része az új képességeink és az izgalmasnak ígérkező finálé ellenére is. Nem jelenti azt, hogy gagyi lenne-e ez a fejezet, de láttam már jobban ennél az előző három során. És könyörgöm, valamit kezdjenek már a feliratokkal, mert néhol leföldeltem tőlük. Nos, találkozunk novemberben, mert akkor jön a finálé szerintem.

-V-

Pro:

+ Újabb csavar a sztoriban
+ A végén a döntés egy izgalmas finálét eredményezhet
+ Valamit mintha javult volna a grafika talán…?

Kontra:

– Egy helyen igencsak tré lett a szinkron
– Audiovizuális bakik (itt belóg a ruha a másik alá, ott eltér a felirat a szövegtől – és ez gyakori lesz)
– Túlzottan tömény történetmagyarázat, kevés játékmenettel


Kiadó: Focus Home Interactive, Cyanide

Fejlesztő: Big Bad Wolf Games

Stílus: Epizodikus, kaland, puzzle

Megjelenés: 2018. szeptember 25./27. (complete season/season passosoknak korábban megjelent)

The Council - Ep. 4: Burning Bridges

Játékmenet - 5.2
Grafika - 7.8
Történet - 8.9
Zene/Audio - 7.1
Hangulat - 7.5

7.3

Sok kicsi hiba sokra megy.

User Rating: 2.74 ( 1 votes)

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu