A Gears of War 4 konzervatív volt – a Gears 5 nem így fog tenni.
Rod Fergusson, a The Coalition menedzsere egy részletes interjúban beszélt a Gears 5-ről, és elárulta, hogy innovatív lesz ez a játék: „A Gears 5 arról szól, hogy a The Coalition személyiségét elhozza a játékba. Egy halom újítást, változást, és eltérő, izgalmas, de továbbra is Gears of Warhoz illő dolgokat fogsz látni benne. A kontrasztra koncentrálunk – a „drámai kontraszt” az általunk használt kifejezés. Azt szerettük volna, hogy a Gears 5 részben ilyen legyen, mintha kicsi, szűk helyekről hatalmas nyílt terekre, vagy a sivatagról egy fagyott tundrára váltanánk. Az élmény során ezt, és a drámai váltást szerettük volna összehozni. A Gears 5 esetében először használunk mozgásdigitalizációt (motion capture-t) – az összes előző játék eltérő szinkront és mozgásért felelős színészeket használt.”
Az egyik fő különbség a Gears of War 4-ben felbukkant új szereplő, Kait főszereplővé avanzsálása lesz: „Ez igazából természetes döntés volt: amikor megnéztük a Gears of War 4 történetét, hasonlított a Mad Max Fury Roadhoz, ami Furiosa történetéről szólt és Mad Max a történetének befejezésében segített. A GoW4 pedig valójában Kaitról szólt, hogy az anyját megmentse, és JD Fenix ebben segített neki. Amikor a Gears 5 történetét áttekintettük, lényegében Kait múltjába nyúltunk: a történetébe, a családjának a locustokkal való kapcsolatába – úgy éreztük, hogy jobb sztori ez úgy, ha nem csak szemtanúi vagyunk, hanem az ő szemszögéből adjuk elő. Rájöttünk, hogy a Gears 5 Kait sztorija, ezért játszódik az ő aspektusából,” mondta Fergusson.
A Gears Popról is beszélt Fergusson: „Készülünk a limitált, puha megjelenésre. A mobilos világban lassan, idővel jelenteted meg a játékot, mert valamelyest tesztelned kell „odakinn”, hogy miként működik. Nem teszed kapásból nemzetközileg elérhetővé. Készülődünk vele, de lassan, sunyi módon elhelyezzük valahol és teszteljük, aztán növesztjük, amíg mindenhol elérhetővé válik. A Gears Pop az első a három tervezett játékunk közül – izgatottak vagyunk a Funkoval való együttműködésünk, és a Pop művészeti stílus átvétele miatt – az utóbbi mintha ide tartozna! Hitelesnek, nem pedig valami olcsó utánzatnak érződik. Tényleg úgy érződik, mintha ez Marcus Fenix lenne! Ez egy remek partneri kapcsolat a Mediatonickal és a Funkoval. Remek mobilos élményünk van, amit szerintem a rajongók imádni fognak!”
A Gears Tactics is megemlítésre került: „A Gears Tactics fejlesztésének kellős közepén tartunk. Az egyik fókuszunk az, hogy „a PC az első” – igazán biztosra akarunk menni abban, hogy hű ahhoz, amilyennek egy PC-s élménynek lennie kell. Az vicces, amikor fogod a játékmenetet, majd átalakítod egy körökre osztott stratégiára: a csapatodra és a fedezékre való hagyatkozásod igazán Gears of War-osnak érződik – a testvériség és a taktikázás, ezekről szól az egész!”
Egyik játéknak sincs még megjelenési dátuma, de a Gears 5 lehetséges, hogy 2019 ősze tájékán, három évvel a GoW4 után jön majd ki Xbox One-ra és Windows 10-re. Ez persze csak tipp, de lehet, hogy bejön majd…
Forrás: WCCFTech