A Valve frissítette az arányokat, hogy mennyi százalékot kapnak a fejlesztők, és ez sokaknak nem tetszik.
A változások itt találhatóak, és nem fogunk idézni/fordítani, hanem egyből a lényegre térünk: bizonyos elért pénzösszegek után módosulnak az arányok, hogy mennyit kap Gabe Newell cége, és mennyit kap kézhez a fejlesztő. Október elsejétől számítva tíz millió dollárig megmarad a 70/30 arány, de afelett az eddigi 70/30 arányt a 75/25 veszi át (ebből 25 megy a Steamnek), és 50 millió után már 80/20 az arány a fejlesztők javára. A lényeg? Ezzel akarja a Valve a nagyobb fejlesztőket (akiknek saját launcherük/rendszerük van) a Steamen tartani – például az Activision Blizzard a Destiny 2 és a Call of Duty: Black Ops IIII PC portját már a Battle.netre korlátozta.
A kisebb, indie fejlesztők pedig jogosan emelik fel a szavukat, ugyanis tőlük nem gyakori az, hogy mondjuk ötven millió dollárnyi eladást mutatnak fel a Steamen (ha 30 dolláros játékárral számolunk, az is 1,66 millió eladást igényelne, olcsóbb árazással pedig még többet…) – Greg Lobanov, a Wandersong fejlesztője szerint „a leggazdagabbak még gazdagabbak lesznek” illetve „az alapból nem népszerű játékokat az algoritmus hátrányos helyzetbe hozza, így az emberek a legalján szó szerint kevesebbet kapnak, és többet fizetnek”, amivel „nem segít a játékosok közösségén vagy piacán, és a niche, kísérleti játékok, amik bővítik a közösséget (mint pl. a Wandersong) negatív hatás alá kerülnek, mert a Valve csak a nagyobb pénz érdekében csinálta ezt”.
Brian Buckley, a Caves of Qud (roguelike) fejlesztője szerint „a kicsi stúdiók érdekes dolgokat csinálnak hajszálvékonyságú költségvetésekből, és most a következő Fallout 76-ért fizetnek”, Simon Roth, a Maia (űrkolónia-szimulátor) fejlesztője szerint az indie fejlesztőknek a Valve döntése „rossz üzenetet” hordoz, de Rami Ismail (Nuclear Throne a Vlambeertől) elég korrekten összefoglalta: „Ne aggódjatok, nagy játékcégek, boldogan támogatjuk a megnövelt bevételeteket a próbálkozó fejlesztők összetört álmaival, akiknek nem jött össze, mivel nincs hatalmuk és nem érdeklődünk irántuk… csak ne indítsátok el a saját online játékboltotokat.”
Még egy érdekes, több tweeten át tartó gondolatmenet Freya Holmértől (a Budget Cutsot fejlesztő Neat Corporation társalapítója): „[…] Vedd ezt úgy, mint egy középső ujj a kisebb fejlesztőknek, vagy mint egy megfordított adózási rendszert, ami a gazdagokat teszi még gazdagabbá. Az az alternatíva, hogy a gazdagok a Steamen keresztül még inkább megszedik magukat úgy, hogy egyáltalán nem hoznak a Steamre még több embert, amivel kedvezőtlenebb lesz minden érintettnek a platform, ráadásul így a játékosoknak még egy klienst kell használniuk, és az *egyáltalán nem engedélyez indie [fejlesztőket/játékokat]*. A Valve nagy eséllyel meg tudná engedni magának, hogy mindenkitől csak 20%-ot vegyen el, ami az AAA stúdiók mellett az indie-ket is segítené. Ennek ellenére szerintem boldognak kell lennünk, hogy a fejlesztőknek jobb rátájuk lesz, még ha ez nem is segít mindenkinek még.”
Szóval ezzel akar a Valve kedvezni az AAA fejlesztőknek/kiadóknak. Vajon megéri-e?