A valós idejű sugárkövetés (angolul real-time ray-tracing) nem marad csak az NVidia legújabb RTX-es videókártyáin!
A SIGGRAPH Asia 2018-on a számítógépes grafika legújabb fejleményeiről volt szó, és itt felbukkant a Gran Turismo franchise fejlesztőcsapata. Kiderült, hogy megcsinálták a saját valós idejű ray-tracing technológiájukat! Ennek egy kezdetleges változata a Gran Turismo Sportban is felbukkant, amiben „előre felbukkannak” az autón levő tükröződések. (Nem valós időben rendereli a játék őket – trükkös megoldásról van szó.)
A lenti, sajnos kicsit gyenge minőségű videóban 7:20 környékén látható a techdemó, amivel kapcsolatban a Polyphony Digital azt reméli, hogy a ray-tracing a következő Gran Turismo szerves része lesz. Az AMD videókártyái jelenleg nem támogatják a technológiát, de jövőre már készülnek a megoldásukkal – ezen múlna talán a következő generációs PlayStation megjelenési időszaka is? (Kizárt, hogy a PlayStation 4 után a Sony hirtelen teljesen NVidia megoldásra váltson – az Xbox One is hasonlóan AMD processzor/grafikai chip párost használ…)
Forrás: WCCFTech