A már nem létező Visceral stúdió maradandó játékának volt egy jelenete, ami elég komoly hangvilágot kapott. Erről (is) beszélt Glen Schofield, aki a Dead Space alkotója és felelős producere volt (most pedig a Sledgehammer Games társalapítója és általános menedzsere).
A Dead Space első részében van egy szekció, ahol nincs gravitáció az Ishimurán, és ezen át kell jutnunk. Egy légzáras kapu után újra gravitáció (és normális hangok) várnak ránk, és az ajtó kinyílása rémesen hangzik. Jó értelemben. 1:51:40-nél van a lényeg.
A hang nem máshonnan származik, mint az amerikai Kalifornia államban, San Francisco környékén a Bay Area Rapid Transit System (BART) vonatainak egyikének hangjából. Az Ars Technica War Stories sorozata, ami az ismert és népszerű játékok fejlesztéséről ad kulisszák mögé való betekintést, a Dead Space-szel is foglalkozott, és itt beszélt Schofield a vonat hangjának játékba ültetéséről.
„A hang (hangzás) számomra nagyon fontos egy videojátékban. Sok játék esetében a hangdizájn volt jóformán az utolsó dolog, de mi a kezdetektől fogva azt mondtuk, hogy a hangdizájn, a zene és az audió kulcsfontosságú,” mondja Schofield, aki elárulta, hogy Dan Veca, az akkori hangokért felelős fejlesztő elmesélte neki a BART-vonatos utazásbeli élményeit. ( itt egy videó abból, hogy mennyire is borzasztó hangokat lehet hallani…) Ekkor egy hangcsapat vonatra szállt mikrofonjaikkal, hogy szörnyek nélkül, kizárólag hangokkal is képes legyen a játék félelmet kelteni.
Néha tényleg lehetséges valami teljesen hagyományos, megszokott hangból kitekerni egy teljesen kifordult zajt – erre a Dead Space is jó példa.
Forrás: PCGamer