TESZT – Azon túl, hogy a világ egyik leghosszabb (és legfurábban hangzó: Monster Energy Supercross – The Official Videogame 2) játékcímét kellett az imént leírnom, az a nagy harci helyzet, hogy az amerikai szuperkrossz-bajnokságot feldolgozó játékadaptáció folytatása továbbra sem olyan kedvező a kezdőknek, és talán túlzottan is zöld lett.
Valahogy ez már kezd egyfajta trend lenni: Milestone játék, megjelenés előtti tesztkód. Így volt ez kedd délután is, amikor a maximumra csavart hangszórón, alvás közben bekattant az új email üzenet. Sajnos szorít a határidő, úgyhogy most kevésbé veszem tartalmasra és/vagy gonzóra, tehát megismételném: eléggé zöld a játék.
Tutorialtól karrierig
Szerencsénkre az a helyzet, hogy a játék (aminek teljes nevét csak a legvégén fogom leírni, úgyhogy MES2) kapásból felajánlja a tutorialt. Így gyorsan megtapasztalhatjuk, hogy a játékmenet továbbra is pokolian nehéz tud lenni azoknak, akik nem motokrosszra szakosodtak.
Az ívek a pályába kerülnek a körök után, jó ívet kell választani, és ami a legfontosabb: kifejezetten meg kell tanulni a pályákon a dimbes-dombos szakaszokon megtalálni a helyes ritmust és jól pozicionáljuk a motorunkat és motorosunkat, ugyanis nem éppen jó tempójú az, ha egy dombról egy másik emelkedőjén landolunk. Fizikailag rendben is volna, de – ahogy ezt korábban biztosan mondtam már – meg kell tanulni a műfajt, kőkeményen.
Aztán jön a szokásos, presetes karakteralkotás, és több tárgyat (szemüveg, sisak) csak az alap kreditszámnál jóval többől lehet megvenni, így limitál minket a Milestone, ami tőlük már nem szokatlan. Utána dönthetünk, hogy melyik bajnokságot kezdjük el (250cc nyugati/keleti), választhatunk szponzort a saját elvárt szintjükkel és ajánlatukkal (mennyi kredit a szerződéskor és mennyit kapunk marketingből), majd jön a menetrendesdi: lényegében minden versenyhetet mi szabályozhatunk, hogy miként töltjük, leszámítve a pihenőnapokat.
Van az edzés, gyorsan leírom, hogy melyik kategória hogyan fejleszt minket – landolás: ugratás közben gyorsabban reagál a motor, helyes ív: gyorsabban dőlhetünk a motorral; scrub/minél kevesebb idő eltöltése a levegőben a sebesség minél nagyobb mértékű megőrzése érdekében: gyorsabban hajthatjuk végre a mozdulatot; reflexek: gyorsabban reagálunk a rajtnál a hibák esetén; kanyarodási sebesség: nagyobb fékező erő. Mindegyiket csak korlátozott számban próbálhatjuk meg (idővisszatekerés/rewind nincs!), és maximum három csillagos értékelést kaphatunk a három szinten (alap, közepes és profi pályafelépítés).
A kihívás során vagy 1v1 versenyt futunk egy másik motorossal (akinek a menübeli arca biztosa valami faéknek fog kinézni), vagy a köridejét kell megdöntenünk a négy compound pálya valamelyikén (itt megjegyezném, hogy nagyon szivatós a játék, ha esetleg szűkebben kanyarodnánk – azonnal respawnol ilyenkor az amúgy jelen levő három másodperces visszaszámlás nélkül), és ott van még a promociós és a média nap. Előbbinél fotóznak minket és pénzt kapunk, utóbbinál vagy a sajtó kérdéseire válaszolunk (sajnos a Milestone nem lépte meg azt, amit a Codemasters tavaly az F1 2018-cal – csak egy jelenetet kapunk nulla hanggal, kérdéseket nem, és nincs interakció a rajongókkal/fotózókkal sem), vagy rajongóknak dedikálunk – ezekért hírnevet kapunk, hogy magasabb kategóriában (három van, a harmadik, amit nem említettem eddig, a 450cc) vagy jobb szponzorokkal versenyezhessünk.
A hetek során a Jokeres napot duplán megtehetjük, ha jól emlékszem (vagy talán dupla annyi jutalmat ad – ez most annyira nem lényeges…). A karriert ezzel jellemeztem is – a versenyek végén csinálhatunk ünneplő mozdulatot, ha az első háromban végzünk, és ekkor „dobogós ünnepség” is van, de a vizualitás szerintem itt rémes.
Singletől a pályatervezőig
Van a Compound, ami zöld és narancssárga keretein túl szabadon engedi a motorozást (a zöld a területhatár – gyorsan elérünk oda, a narancssárga a négy compound pályákat zárja el, adott feltételekkel megnyithatóak), a time attack magáért beszélő harc az óra ellen, a single event egyszeri versenyhétvége, és ott van a három hivatalos bajnokság is (250 nyugat/kelet/450). A multiplayerben van push to talk (szerencsére nem állandóan bekapcsolt a mikrofon – ezt ugye a Bethesda a Fallout 76-ban nem tudta novemberben megoldani), de eléggé gyér itt az opció: csatlakozhatunk mások versenyéhez (quick match), vagy mi csinálhatunk egyet (create custom match). Szerintem ez is rövid távon meg fog halni. Viszont újra itt a pályaszerkesztő, amit ezúttal is örömmel fogadok, és ez menti meg a játékot egy gyengébb értékeléstől! Élettartamot növelő, sőt, már-már életmentő ez!
A hibák és a többiek
Egyszer sikerült úgy betöltenie a versenyt, hogy a motorosom a sárban feküdt ahelyett, hogy a motoron ült volna. Kizárt, hogy az alt-tab a töltőképernyőn tette volna ezt, de ez megmaradt bennem. A compoundon a gázt elengedve egyszer motorosom eléggé furán vibrált. Az Unreal Engine 4 teljesítménye jó, de szerintem konzolon (PlayStation 4, Xbox One, és leginkább Nintendo Switch) a frame rate nem lesz 30 FPS-nél több, esetleg PlayStation 4 Pro-n vagy Xbox One X-en lesz 60 FPS, ugyanis a sárdagonyázás azért teljesítményt fog igényelni. A motorok hangja talán zavaró lehet hosszú távon, de szerencsére van háttérzene, mégpedig licenszelt rock/metal dallamok, nem pedig valami szódarock, ami a Milestone-tól oly gyakran megszokott. Zakózó animációknál továbbra is fura ragdoll van, és itt is csak pikk-pakk motoron ülünk. (És szerintem nem korrekt, hogy nincs százalékos nehézségi szint állítás. Helyette van very easy, easy, medium, hard és realistic…)
The end
Imádom, hogy a Milestone már most egy Special Edition kiadást is kirakott a PlayStation Store-ra laza 27 ruppóért a Monster Energy Supercross – The Official Videogame 2-ből, és itt dobok egy hátast, hogy mit tartalmaz: season pass 9 DLC-vel, kreditsokszorozó, két extra karakteröltözék-preset (hú, ezzel akkor hat lesz, és nem négy!), dinamikus téma PS4-en, és három nappal korábbi hozzáférés! (Hát! Én PC-n anélkül is megkaptam azt, és akkor itt jár az obligát köszönet a Magnew-nak érte!). Szóval pöppet pénzéhes megoldás a Milestone-tól.
No, de akkor értékelés. Csak a Compound miatt adnék 7-est a játékra, mert a RIDE 3-mal ellentétben ez nem addiktív. Ott igenis visszamentem tovább ölni bele az órákat, de itt a három bajnokság után sok teendő nincs, csak a multi és a pályatervező. Ez pedig kevés.
A Monster Energy Supercross – The Official Videogame 2-tkezdőknek nem nagyon tudom ajánlani, de az AMA-szuperkrossz rajongóinak igen (és nekik ez 8/10, nem pedig 7/10). Szóval nem olyan rossz ez, de láttam én már jobbat és szórakoztatóbbat a Milestone-tól. A játék túlzottan zöld a Monster brand miatt, és ez főleg a versenyek során zavaró, ugyanis a minitérkép kifejezetten zölden tündököl.
-V-
Pro:
+ Compound és pályatervezés
+ Soundtrack
+ Nincs párja a piacon (és tényleg nincs!)
Kontra:
– Kezdőknek nem ajánlott
– Gyorsan „befejezhetjük”
– A pályán kívül otromba vizualitás fogad minket
Kiadó: Milestone
Fejlesztő: Milestone
Stílus: AMA-szuperkrossz-bajnokság hivatalos játékadaptációja
Megjelenés: 2019. február 8.
Monster Energy Supercross - The Official Videogame 2
Játékmenet - 5.6
Grafika - 7.4
Fizika - 7.6
Zene/Audio - 7.5
Hangulat - 7
7
JÓ
Az első rész után nem nagyon látható fejlődés itt...