Shawn Layden, a Sony Interactive Entertainment egyik vezetője a CNET-nek adott interjújában több témát is érintett.
Kezdjük az E3-mal – szerinte ma már nem arról szól az E3 mint a 90-es években (az értékesítők belőhetik, hogy mekkora készlet kell nekik; az újságírók pedig írhattak az új, készülő játékokról): „Most lesz eseményünk februárban, aminek a neve Destination PlayStation lesz. Ide elhozzuk az összes értékesítőt és a külsős, third-party partnerünket, hogy meghallgassák a 2019-es év előrejelzését. Februárban és júniusban vannak vásárlási tárgyalások – most túl késő van a karácsonyi értékesítésről beszélni velük. A [bolti] értékesítés igazán lecsökkent, az újságírók számára pedig az internet és a játékhírek napi 24 órában történő felbukkanása miatt vesztette el a hatását az E3. Úgy érezzük, hogy ha mi kongatjuk meg a harangokat, és az emberek tömegesen feltűnnek, akkor nekik olyan elvárásuk lesz, hogy „oh, ők most mondani fognak valamit”. Mi arról beszélünk, hogy miként lehetne az E3 relevánsabb? Egy kereskedelmi show-ról van szó, de kevés kereskedelem történik ott. Képes az E3 egy olyan, játékokkal foglalkozó rajongói fesztivállá változni, ahol nem a hírek miatt gyűlünk össze? Nem lehetne egy játékokat ünneplő esemény, ahol közelebb hozhatjuk a fejlesztőket a játékosokhoz, akik kérdezhetnek ott tőlük?”
Layden arról is beszélt, hogy ők kevesebb, de kifinomult játékkal készülnek, de nem kizárt, hogy a Microsoft példáját követve ők is felvásárolnak pár stúdiót: „Minden ütemen támadunk, ahol szeretnénk, és most kereskedelmi és kritikai értelemben is sikeresek vagyunk. Nézzük, hogy most mit adhatjuk az arzenálunkhoz. […] Mindig felfedezzük a lehetőségeinket. Ha egy olyan partnert vagy csapatot találunk, vagy egy olyan jelentőségteljes és érdekes címre bukkanunk, akkor megnézzük, miként hozhatjuk be magunkhoz őket/azt. Az ilyen élmény iránt mindig nyiltottak vagyunk.”
Szóba került a PlayStation Now, és ennek révén a játékok streamelése is: „A streamelés körüli kihívás az, hogy bár viszonylag gyorsan el tud jutni például Szöulba vagy Stockholmba, de ha te vagy a PlayStation, és világszerte 168 országban vagy jelen, akkor a streamelés olyan dolog lesz, ami bizonyos embereknek bizonyos helyen lesz érdeklődést keltő. A játékosközösség jelentős részéből, a 94 millió „kinn” levő PlayStation 4-ünkből kiindulva szerintem bőven van még élet egy „helyi” konzolban. Ha a PlayStation [brand] ilyen mértékben növekszik tovább, akkor nem hagyhatunk magunk mögött játékosokat. A PlayStation aktív a játékstreamelésben, és biztosra akarunk menni abban, hogy eme technológiában is képesek tudjunk lenni lépést tartani.” Szóval nem tervezik elhanyagolni a PlayStation Now-t.
A Sony Interactive Entertainment amúgy most váltott vezetőt, erről külön értekezünk.
Forrás: GameSpot, WCCFTech, DualShockers