TECH HÍREK – Gabe Newell cégének gyorsan frissítenie kellett a SteamVR-t, mivel a játékosokkal képtelen volt lépést tartani a rendszer…
A Steam február 8-án publikálta a SteamVR bétájának 1.3.2-es patchét, amit jóformán a Beat Saber névre hallgató játék kényszerített, ugyanis a Guitar Herora vagy Rock Bandre hasonlító VR-os cím (amihez nem kell műanyag zenei eszköz) használata során a PC-sek egyszerűen túlgyorsak voltak!
A patchnote-ban szóba kerül egy ilyen mondat: „A Beat Saber-profik nyomkövetett adatai alapján megemeltük a kontrollermozgással kapcsolatos korlátokat, amiről azt hittük, hogy emberileg túlszárnyalhatatlan.” Nem vicc! A Beat Saber játékosai jóval gyorsabbak voltak mint amiről a Valve úgy gondolta, hogy emberileg lehetséges!
Ezt megmagyarázta Ben Jackson, a Valve egyik fejlesztője is: „A nyomkövető rendszernek vannak belsős józan ellenőrzései, hogy azonosítsa, mikor keletkeznek problémák. Például ha a matekunk azt mondja, hogy az egyedüli bázisállomásod *mögött* állsz, akkor tiszta, hogy mi követtünk el egy hibát, mert amögül képtelenek vagyunk jeleket fogadni. Az egyik ilyen ellenőrzési folyamat ahhoz köthető, hogy fizikailag milyen gyorsan lehetséges valakinek megfordítania a csuklóját. Úgy tűnik, hogy egy kellőképp motivált ember egy megfelelően könnyű kontrollerrel gyorsabban tud mozogni (3600 fok másodpercenként!) mint amit mi gondoltunk.”
Két nyomkövető technológia van a VR-kontrollerekben. Az IMU mindegyik kontrollerben ott van – a forgatást kicsi latenciával (késéssel) és nagy frekvencián teszi, de ezek „elfarolhatnak” a pontosságtól, így külsős bázisállomások segítségével (ilyent használ a SteamVR is) megállapítják a nyomkövetett objektum pozícióját és forgását, korrigálva az IMU eltéréseit. Ezek lassabban frissítenek. A Beat Saber ott jön be a képbe, hogy nem ad időt a nyomkövető rendszereknek, hogy előrejelzze a mozgásokat, amivel a játék magasabb szintjein ellentétes irányokat okozhat a hiba.
Bonyolultan hangzik, de a lenti videó alapján elképzelhetjük, hogy milyen hibák következhetnek be, ha túl gyorsak vagyunk a SteamVR-nak…
Forrás: DualShockers