Tim Cain (aki a társával, Leonard Boyarsky-val az eredeti Fallout elindításában kulcsfontosságú volt), a The Outer Worlds egyik rendezője a GameInformernek adott interjújában több részletet is közölt a játék történetvezetési stílusáról.
„A sztoristruktúránk olyan mint egy focilabda: vannak olyan pontok, amiken mindenki áthalad (pl. amikor a hajódhoz megszerzed a generátort). Együtt dolgoztál-e emberekkel? Megvetted-e? Több mint egy van odakinn belőlük, szóval melyiket szerezted meg? Hogy kezelted azokat az embereket, akik azt használták? Megpróbáljuk úgy rendezni a történetet, hogy lesznek pontok, amiken minden játékos áthalad, de megpróbálunk emlékezni a kontextusra, összefüggésre, amik miatt megváltoznak a dolgok, hogy tükrözzék a döntéseidet […] Nem követeljük [a játékosoktól], hogy azok a drámai pontok bármilyen meghatározott módon kelljen, hogy bekövetkezzenek,” mondja Cain. A nagyobb szerepű karaktereket is megölhetjük majd a játékban, ami még inkább megváltoztathatja a befejezést is például.
Nem lesz hagyományos morálrendszer! „Itt a jó választás, itt a rossz. Nos, ilyesmi nem lesz. Ehelyett „Megteheted ezt vagy azt. Ez X-et, az Y-t okoz” lesz. Te döntesz arról, hogy mi érdekel. Mi van akkor, ha a gonoszabb választás a jobb végkifejletű? Mi van akkor, ha több ember menekül meg a gonosz döntéssel? De ez gonosz! De az eredmény jobb! Rosszabb választás-e ez? Nem tudom, hogy a moralitást megválaszolhatod-e aritmetikával, de lesznek olyan dolgok a The Outer Worldsben, amikor nem leszel teljesen biztos abban, hogy ez rossz [döntés] lesz-e,” tette hozzá Cain, aki szerint több hibrid játékstílus is lehetséges lesz a játékban. Akár teljesen pacifista megközelítés is megvalósulhat, ha lopakodó és beszélgető stílusra hajlunk rá.
A The Outer Worlds idén érkezik PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re.
Forrás: WCCFTech