Visszavettek a Red Dead Redemption 2 grafikából! Nocsak, ilyesmit azért ritkán látunk : a megjelenés után vesz ki grafikai effekteket a játékból egy fejlesztőcsapat!? Régebben, PC-n pl. a Valve tette meg ugyanezt a Team Fortress 2-vel…
A Rockstar úgy tűnik, hogy kivette az ambient occlusion-t a játékból. Mi is ez? „Az Ambient Occlusion [AO] egy kifinomult sugárkövetéses számítási mód ami globális világítást szimulál hamis árnyékok érzékeltetésével a sarkokban az objektumok metszéspontjaiban. Gyűrődéseinél és a résekben ahol a fény – általában – szóródik vagy a felület koszos, poros. Használatával sötétebb sarkok, rések és érintkezési felületek jönnek létre ezért is emlegetik gyakran úgy, mint dirt shader.” [forrás] Ez kínainak hangozhat, úgyhogy szerencsénkre van pár összehasonlító kép is, amin igazán észrevehető, hogy az 1.06 patch óta mi a helyzet. Előtte-utána [forrás]:
Grafikai különbség: Red Dead Redemption régi és új
Ugye, hogy érzékelhető a különbség a kettő között? Az 1.00 (bolti lemezes) kiadásban sokkal élénkebb színek, és kicsit realisztikusabb látványvilág terül el már ezen az egy képen is, ami az 1.06-os update-tel messze nem hozza már azt a színvonalat. De a GamingScan összehasonlítását (ami nem ebből a játékból származik) is érdemes megvizsgálni:
Ez azért még mindig gyanús, ugyanis az IGN oldalán egyetlen betű sem említi meg azt, hogy bizony csendben kivették az AO-t a játékból! Persze a Rockstar védelmére kelhetünk – lehet, hogy az időjárás és a napszak okozhatta ezeket az eltéréseket, szóval ez is közrejátszhat a feltűnő eltérésben.
Ha pedig nem, akkor a butítás igencsak elképesztő, pláne a Rockstartól, akik több éven át dolgoztak a tavaly októberben PlayStation 4-re és Xbox One-ra megjelent (és nagy eséllyel csendben már PC-re készülő…?) játékon…
Tesztünket a Red Dead Redemption 2-ről itt olvashatjátok.
BadSector méltatta benne, hogy „a Red Dead Redemption 2 egészen elképesztő játék szinte minden téren. Arthur Morgan minden idők egyik legjobban megírt játékhőse, akit egy olyan Oscar-díjas filmeket is alázó történetben ismerhetünk meg,”
Forrás: DualShockers