Itt már esélyes, hogy nem a fejlesztő tehet a monetizáció túlzásba viteléről, hanem maga a kiadó, a Warner…
A Redditen ugyanis valaki kiszámolta, hogy ha a mikrotranzakciókra hagyatkozna egy játékos, hogy minden skin meglegyen, akkor bizony elég sok pénzt kellene perkálnia érte. Egészen pontosan 6440 dollárt. Ez barátok között is ~1,86 millió forint. Nem írtuk el, az ott majdnem két millió forint. Csak a skinekért!
Minden karakternek (jelenleg 23) egyenként 60 skinje van. Az összesen 1380. Jó, egyenként négy skint meg lehet nyitni, ha a karakterek tutorialját, sztorimódját, és az alap tornyokat teljesítjük. Marad 56, összesen 1288. Skinenként 5 dodó, így jön ki a 6440 USD. Grindolással (ami ráadásul a nehezebb szintű tornyok esetében szinte kötelező, mert olyan lehetetlenné csinálta a NetherRealm, hogy ezzel akarnak minket plusz pénz költésére csábítani… déjavu, nemde?) ez leírhatatlanul sok idő lenne.
Mondhatná az olvasó, hogy akkor költse a játék hét pénznemének (nem vicc, HÉT pénznem) egyikét, a Time Krystalokat a skinekre. Skinenként 500-at kell költeni, de várjunk csak, itt jön közbe ez a kibefordult, hogy a játék forgatja a skineket 6-8 óránként, tehát ezzel is a költekezésre próbál terelni minket a NetherRealm/Warner duó, mert jaj, lemaradhatunk. A poszt azt mondja, hogy négy óra játékkal 760 kristályt szerzett. Összesen 644 ezer Time Krystal kéne, ami úgy 3390 órányi játékmenetet jelent. Az megállás nélkül több mint húsz hét.
És ez még nem minden. Fatality, brutality mozdulatok? Felszerelés? Egyszer használható tárgyak (pl. HP-töltésre)? Ezek még bele sem lettek számítva a matekba! DLC skinek sem. Úgyhogy itt is igencsak az a helyzet, hogy a monetizáció ezúttal is agyonnyomja a játékot, és ezzel szemben négy éve, a Mortal Kombat X esetében 40 dollárért megkaptuk a DLC karaktereket, a brutality mozdulatokat, továbbá a könnyen kivitelezhető fatality-ket is…
Ezek után finoman szólva is nehezen lehet hinni David Haddadnak, a Warner Bros. Interactive Entertainment elnökének, aki az idei GamesBeat Summiton azt mondta a megjelenés után egy nappal, hogy a Mortal Kombat franchise története során a legjobb rajtot mutatta be a Mortal Kombat 11. (Mondjuk talán ebben az is közrejátszott, hogy a 2015-ös MKX után most nem kettő, hanem négy platformon jött ki alapból a játék – anno a PlayStation 4 és az Xbox One volt csak soron, de most a Nintendo Switch és a PC is megkapta.) Konkrét adatokat természetesen nem közölt, így azt se nagyon lehet elhinni, hogy „a Warner Bros. Games történetének legjobb rajtját is elérte az amerikai kontinenseken” a NetherRealm játéka. Legalább hozzátette, hogy a NetherRealm „több évnyi új tartalmat” tervez a Mortal Kombat 11-nek. Erre lehet példa az a pár karakter, akiről pár napja írtunk is.
Szóval itt is igencsak túlzásba vitték a mikrotranzakciósdit.
Forrás: VG247, VentureBeat