A Jon Peddie Research (innentől JPR-re rövidítve) tanulmánya szerint 2022-re akár húsz millió PC-s játékos válthat olyan játékplatformokra, amit egy TV-n is használni lehet – itt például a Google Stadiára kell gondolni.
A JPR szerint a gyengébb, low-end számítógépekkel rendelkező PC-sek lesznek a leginkább érintettek a 2018-2022-es időszakban történő közel 20 milliós „migrációban”, de akár a hardcore PC-sek egy kisebb része is átválthat. „A PC-s piac csökkenése tovább folytatódik, mivel az innováció, ami a múltban sebességnövekedést és új, okos dolgokat hozott el, jóformán megállt, és a termékbemutatási idők kinyúltak négy évre. Ez nem egy pánikszituáció, és a GPU-s piac továbbra is elképesztő számokat generál, de vannak olyan erők, amiktől azt várjuk el, hogy az üzlet egy kisebb részét a TV-kijelzők és a hozzájuk köthető játékszolgáltatások felé tereli majd el,” mondja Jon Peddie, a JPR elnöke.
„Azt látjuk, hogy nagyobb mértékben fogynak az alacsony és középkategóriás PC-s termékek, mert a fogyasztók a játékokra szeretnék azokat használni. Ez sajnos nem generál nagyobb számokat, de a kutatásban és tervezésben, továbbá a hardverszolgáltatóknak a marketinges befektetésekben segít, és ez előrejelzi a PC végleges felhasználási modelljét: egy asztali számítógép, ami ergonomikus játékkal/számítással kapcsolatos környezetű, és magához karolja a testreszabást és a felhasználói választásokat. A TV-s kijelzőkkel használt játékszolgáltatások – függetlenül attól, hogy felhőalapú vagy sem – magába szívják a PC-től távozókat, és valószínűleg sikeresek lesznek az új belépőkkel is. A következő öt évben azt fogjuk látni, hogy a TV-s játékokhoz való hozzáféréssel rendelkező lehetséges fogyasztók száma többszáz millióval fog növekedni,” tette hozzá Ted Pollak, a JPR senior játékipari elemzője.
De hozzá kell azért tenni, hogy nem biztos, hogy a PC-től olyan sokan elmennek, mert bekövetkezhet az, hogy csak egyszerűen nagyobb lefedettsége lesz a videojáték-piacnak, és a hardcore játékosok elvárják, hogy a helyi játékélménnyel azonos szintű legyen a felhő alapú játék… csakhogy maga a Microsoft is azt mondta, hogy az xCloud ezt nem fogja elérni…
Forrás: WCCFTech