Remedy: több kell, mint egy fél perces élmény ismétlése!

A 2003-as Max Payne 2: The Fall of Max Payne után újra multiplatform játékot készítő finn stúdió szerint most már több réteg szükséges egy megfelelően jó játékélményhez.

Mikael Kasurinen, a Remedy egyik rendezője az Official Xbox Magazine júniusi számának adott interjút. Ebből idéz a WCCFTech: „Tekintsd meg, hogy mik voltak a korábbi játékainkban. Az Alan Wake-ben ott volt a zseblámpa, de csak ennyi volt neki. A Quantum Breakban egy lépéssel tovább mentünk az időmechanikákkal… de volt ott egy kisebb korlát is, aminél tovább nem mehettünk. A Controlban nincsenek limitációk – nem mondjuk azt, hogy csak idő, vagy csak fény és árnyak vannak, hanem felnyitjuk a lehetőségeket. Ezzel lehetőségünk van manőverezni és megtalálni, hogy mi a szórakoztató anélkül, hogy az általunk felállított környezetben korlátoznánk magunkat. Szeretjük az erős témákat. „Oké, ez mind a bullet time-ról [időlassításról] vagy ez mind a fényről szól”, így jobban koncentrálhatunk a játékra, ami mindig is egészséges és jó, de talán ez egy másik korszakból, időszakból származik.

Ez egy gyakori filozófia volt a 2000-es években, hogy tökéletesítsük a harminc másodperces hurkot, ahogy a Halo is tette: tökéletessé tették azt a loopot, jól érezhetővé tették a fejlövéseket, és aztán azt ismételték végtelenül. Ez egy gyakori – és jó – stratégia volt, de nem hiszem, hogy ez már elegendő volna. Kell ez is, de kell más réteg is az élményre – a fejlődés, az erős karakterek, egy érdekes, felfedezhető világ. Azt szeretnénk, ha a játékosok akkor is arról gondolkodnának, amikor nem játszanak a játékkal, hogy „oké, mit fogok csinálni, amikor este hazajövök és folytatom a Controlt? vállalok-e egy mellékküldetést?”. Szerintem ez egy eltérő korszak. A játékdizájnnal kapcsolatos filozófiánknak is változnia kell, szóval nem lehet már csak az, hogy a fény segítségével harcolunk – ennél több kell, és pontosan ezt tesszük a Controllal,” mondja Kasurinen.

A Control augusztus 27-én érkezik PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu