Kareem Choudhry, a Microsoft videojátékos felhős szolgáltatásaiért felelős céges alelnöke egy hosszabb posztban közölt új információkat az xCloudról, ami a cégen belül már hazavihető formátumban működik.
„A Project xCloud ereje – akadálymentes kompatibilitás a fejlesztőknek, új, játékokra szánt helyszínek a játékosoknak – az Azura világszerte megtalálható adatközpontjaiban rejlik. Olyan hardverrel rendelkeznek, amik az Xbox konzoljainkkal közös komponenseket használnak. Már kiszállítottuk a Project xCloud „pengéit” 13 Azure adatközpontos régióba, elsősorban olyan fontossággal, hogy az észak-amerikai, ázsiai és európai játékfejlesztési központokhoz közel legyenek. Olyan vezető fejlesztőcsapatok mint a Capcom és a Paradox Interactive már rendelkeznek azzal a képességgel, hogy tesztelhessék közvetlenül a Project xCloudon a játékaikat anélkül, hogy egy új platformra kellene portolniuk őket. Ez az építkezésünknek csak a kezdete – a végső célunk az, hogy világszerte támogathassuk a játékosokat az Azure-régiókban.
Ma az Xbox One-on három generációnyi király játékkal játszhatsz. Ez azt jelenti, hogy a Project xCloudnak megvan a technikai képessége több mint 3500 játék streamelésére anélkül, hogy egy fejlesztőnek bármiféle változtatást, módosítást végre kellene hajtania rajtuk, azaz a fejlesztőknek lehetőségük lesz drámaian megnövelniük a már létező játékaik elérhetőségét több eszközön is extra fejlesztés, kódkarbantartás, vagy külön frissítés nélkül. Amikor a fejlesztő frissíti a játékának Xbox One-os verzióját, az a frissítés mindenféle plusz munka nélkül az összes létező Project xCloudos verziót is érinteni fogja.
Jelenleg több mint 1900 játék áll Xbox One-on fejlesztés alatt, és mindegyik képes lesz futni a Project xCloudon. A fejlesztők továbbra is az általuk birtokolt eszközökkel készítik ezeket a játékokat, miközben mi elvégezzük azt a munkát, hogy a lehető legtöbb játékosnak elérhetővé tegyük őket. A streamelés támogatásának érdekében fejlesztettük a hagyományos Xbox fejlesztőkészletet, az XDK-t is. Az egyik API (application programming interface – alkalmazásprogramozási felület), ami iránt izgatottak vagyunk, az az IsStreaming, ami bármelyik játéknak elmondhatja, hogy felhő alapú streamelés alatt áll-e vagy sem. A játékok így a streamelő élmény javítása érdekében fícsőröket és funkciókat indíthatnak el – például kisebb kijelzőkön módosíthatják a betűméretet, vagy a latencia/lag csökkentésének érdekében egy szerveren hosztolhatják a multiplayeres meccseket. Továbbra is keressük a lehetőségeket, hogy a fejlesztők képesek legyenek úgy testre szabiuk a játékaikat, hogy a fogyasztóik nem kevés játékstílusához igazodni tudjanak,” írja a poszt.
Tehát a Capcom és a Paradox már tesztelget. Utóbbinál mondjuk a Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 lehet tesztelt játék, a Capcomnál pedig talán a Resident Evil 3 Remake? Majd meglátjuk az E3-on.
Forrás: WCCFTech